Całkowite obroty sieci sklepów Intermarché, wraz ze stacjami paliw, oraz Bricomarché zarządzanych przez Grupę Muszkieterów wyniosły w Polsce 5,76 mld zł w I-III kw. br., podała spółka. Oznacza to wzrost w ujęciu rocznym – nie licząc stacji paliw – o blisko 220 mln zł. Wzrost obrotów w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) wyniósł blisko 5%.
„Podchodzimy z dużą ostrożnością do prognozy obrotów Grupy Muszkieterów na koniec bieżącego roku. Naszym celem niezmiennie pozostaje przekroczenie progu 8 mld zł obrotu, niemniej niepewne otoczenie gospodarcze i ponownie spadający optymizm konsumentów, wraz z rosnącym niepokojem dotyczącym drugiej fali pandemii COVID-19, nakazują jak największą ostrożność. Sytuacja w sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych pozostaje trudna i niepewna, a negocjacje z niektórymi właścicielami galerii sugerują, że w obecnej sytuacji nie dążą oni do skutecznego znalezienia kompromisu i scenariusza win-win. Podobnie sytuacja stacji paliw – segmentu, którego jesteśmy jednym z liderów rynku w zakresie stacji przysupermarketowych – pozostaje niepewna. Wolumen sprzedaży podnosi się systematycznie od momentu wyjścia z lockdownu, niemniej obroty stacji pozostają pod presją w efekcie połączenia stosunkowo niższego popytu i spadku cen paliw za litr” – powiedział dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce Marc Dherment, cytowany w komunikacie.
Sieć supermarketów spożywczych Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, od stycznia do września 2020 roku wypracowała obroty w wysokości ponad 3,6 mld zł. Obroty like-for-like pozostają dodatnie pomimo bardzo trudnego drugiego kwartału z lockdownem, podkreślono.
„Około 85% z blisko 200 sklepów sieci Intermarché to placówki, które są zlokalizowane na osiedlach mieszkalnych lub w ich bliskiej okolicy. W związku z tym od początku pandemii obserwujemy w nich wzrost zainteresowania klientów. Gorsze wyniki odnotowują natomiast sklepy mieszczące się w galeriach handlowych oraz na terenach przygranicznych” – dodał Dherment.
W pierwszych trzech kwartałach sieć intensywnie rozwinęła usługę z zakresu e-commerce. W tym okresie ofertę zakupów online – Intermarché Drive – wprowadzono dodatkowo w 39 lokalizacjach i jest ona obecnie dostępna w blisko 50 placówkach. Rozwiązanie Drive umożliwia klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się przed supermarketem.
„Restrukturyzacja Intermarché jest już na końcowym etapie i zgodnie z planem sieć wraca na ścieżkę rozwoju, czego dowodem jest np. obecność na ostatnich Targach Franczyzy w Warszawie. Mamy już zaplanowanych kilka otwarć organicznych na 2021 r. i obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma partnerami w ramach ich przyłączenia do Intermarché. Nasza sieć posiada mocne zaplecze i sprawną, w pełni zintegrowaną, logistykę, która pozwala partnerom na podnoszenie poziomu wydajności operacyjnej. Wyniki sklepu w Pabianicach, otwartego w nowym modelu handlowym i ekonomicznym, napawają optymizmem. Stanowią one również dla naszych przyszłych partnerów mocną platformę w niepewnym otoczeniu rynkowym” – podkreślił dyrektor generalny.
Po trzech kwartałach bieżącego roku sieć Bricomarché po raz kolejny wypracowała dwucyfrowe wzrosty obrotów. Wyniosły one ponad 2,1 mld zł.
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Źródło: ISBnews