Grupa Muszkieterów osiągnęła łączny obrót w wysokości 10,93 mld zł w ramach sieci Intermarche i Bricomarche w 2024 roku, co oznacza wzrost o 6,3% r/r, podała spółka. Sieć Bricomarche planuje uruchomienie 25 nowych placówek w 2025 roku, a w ciągu 4 lat łącznie 100 sklepów w Polsce. Z kolei Intermarche w 2025 roku planuje ok. 15 nowych otwarć.
„Nasza strategia opiera się na trzech kluczowych filarach: przyspieszeniu rozwoju, utrzymaniu niskich kosztów oraz dynamice ludzkiej, ponieważ to ludzie stanowią fundament naszego sukcesu. To dzięki nim Grupa Muszkieterów nie tylko utrzymuje swoją pozycję na rynku, ale także pozyskuje i rozwija nowych przedsiębiorców. Rok 2024 przyniósł znaczący wzrost obrotów, a nasza strategia na 2025 rok zakłada dalszy rozwój sieci Intermarché i Bricomarché w Polsce. Jesteśmy zdeterminowani, by przekroczyć kolejne ambitne granice obrotów” – powiedział prezes Grupy Muszkieterów Sławomir Czarnecki, cytowany w komunikacie.
Spółka podała, że Bricomarché zanotowało rekordowy rok obrotowy – sieć osiągnęła wzrost sprzedaży o ponad 13%, co jest wynikiem znacząco wyższym od dynamiki całego rynku DIY. Było to możliwe dzięki rozwojowi sieci – w 2024 roku Bricomarché otworzyło 21 nowych sklepów, co stanowi najlepszy wynik w historii marki. W 2025 roku sieć planuje uruchomienie 25 nowych placówek, a w ciągu najbliższych czterech lat łącznie 100 sklepów w Polsce.
Bricomarché w czerwcu 2024 roku zakończyło największe w swojej historii wdrożenie cyfrowe, implementując nowoczesny system ERP. Inwestycja o wartości kilkudziesięciu mln zł objęła wdrożenie systemu zarówno w centrali zakupowej, jak i w magazynach budowlanych. System w 2025 będzie wdrażany w punktach sprzedaży prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, a transformacja ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych i poprawę obsługi klientów, wskazano także.
Spółka podała też, że sieć Intermarché zakończyła 2024 rok ze wzrostem sprzedaży na poziomie 2,5% na stałej powierzchni (LFL), przy mocno wyhamowującym rynku. W ub.r. Intermarché otworzyło 4 nowe sklepy, a w 2025 roku planuje ok. 15 nowych otwarć. Sieć kontynuowała modernizację sklepów, wprowadzając koncept Power w 12 kolejnych placówkach. Obecnie 41 sklepów działa w tym modelu, a kilkanaście wdrożyło jego elementy. Sklepy po remoncie odnotowały wzrost obrotów średnio o 25%, a także wzrost liczby klientów i wartości koszyka. Intermarché planuje przebudowę wszystkich supermarketów do 2027 roku, a prace w kolejnych sklepach trwają. Najbliższe reotwarcia po modernizacji będą miały miejsce w Knurowie, Bytomiu, Turku i Gryfinie.
„Zakończenie 2024 roku z wynikiem wzrostu sprzedaży na poziomie 2,5% na stałej powierzchni, 4 nowymi sklepami oraz intensywną modernizacją sieci to efekt konsekwentnej realizacji strategii rozwoju Intermarché w Polsce. Nasza współpraca zakupowa z Auchan Polska w ramach sojuszu INAU oraz wdrożenie przez nas innowacyjnych rozwiązań, takich jak kasy samoobsługowe czy nowa platforma cyfrowa, pozwalają nam na dalszą optymalizację procesów zakupowych, poprawę doświadczeń klientów i lepsze dopasowanie oferty do ich potrzeb. Planujemy dalszą ekspansję, a także inwestycje w modernizację sieci, co umożliwi nam umocnienie pozycji na rynku i dynamiczny rozwój w 2025 roku ” – powiedział prezes sieci Intermarché w Polsce Adrian Podziemski.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2024 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 10,93 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska.
Źródło: ISBnews