Grupa PTWP zakłada wzrost łącznej liczby unikalnych użytkowników swoich portali branżowych do 10 mln miesięcznie z 8 mln obecnie i wzrost przyszłorocznych przychodów w segmencie online o ok. 25%, poinformował prezes Wojciech Kuśpik.
„Jesteśmy wydawcą 20 portali branżowych, które średnio miesięcznie odwiedza 8 mln czytelników […] Zakładamy w naszych celach na przyszły rok, że liczba użytkowników wzrośnie do 10 mln wobec 8 mln notowanych obecnie. Szacujemy również wzrost przychodów w całym segmencie online o ok. 25%” – powiedział Kuśpik podczas wideokonferencji.
„Jeżeli chodzi o naszą część online to zakładamy, że przyszły rok będzie przełomowy dla spółki” – dodał.
Wskazał, że PTWP w przyszłym roku mocno liczy również na rozwój dedykowanych platform e-commerce i w pierwszej kolejności planuje dalszą ekspansję w sektorze rolniczym.
„Widzimy tam duży, niewykorzystany jeszcze potencjał. W przyszłym roku zakładamy także, że w zarządzanych przez spółkę Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku, odbędzie się łącznie ponad 250 wydarzeń dla prawie 1 mln uczestników” – powiedział prezes.
W materiałach prasowych spółka podała, że zaobserwowała pozytywną zmianę w segmencie wydarzeń i eventów. Od sierpnia do października br. w zarządzanych przez spółkę obiektach – Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach i Spodku – odbyło się łącznie 70 wydarzeń, w których uczestniczyło 85 tys. osób.
„W ostatnich miesiącach rynek spotkań i eventów notuje wyraźne ożywienie. Widzimy to zarówno, jako organizator imprez własnych, ale również z perspektywy zarządcy obiektów. Cały czas dążymy do jak największej popularyzacji wydarzeń oraz analizujemy możliwość zwiększenia portfolio zarządzanych obiektów. Zainwestowaliśmy i wdrożyliśmy zaawansowane narzędzia do streamingu, które przełożyły się na jeszcze większe zasięgi i dotarcie do nowych odbiorców” – powiedział Kuśpik, cytowany w komunikacie.
Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości S.A., spółka matka grupy kapitałowej PTWP, działa na rynku od 1995 roku. Działalność wydawnicza w zakresie specjalistycznych portali internetowych i czasopism drukowanych, organizacja konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz zarządzanie obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach – to cztery obszary działalności, na których skupia się obecnie aktywność grupy.
Źródło: ISBnews
Z tak mizernymi przychodami obecnie to powinni od razu ogłosić, że 10 razy zwiększą. No ale do zarabiania trzeba mieć strategię, a tej jak widać brak.