Grupa Smyk Holding zwiększyła przychody wygenerowane w sklepach stacjonarnych o 27% r/r do ponad 2 mld zł w 2022 r. i osiągnęła ponad 500 mln zł przychodów z e-commerce, podała spółka. W tym roku Smyk zamierza utrzymać wysoką dynamikę wzrostu m.in. poprzez dalszy rozwój sieci sklepów stacjonarnych i kanałów e-commerce oraz poszerzenie portfolio produktów oferowanych pod markami własnymi.
Sprzedaż stacjonarna w ub.r. prowadzona była w sieci ponad 270 własnych sklepów stacjonarnych zlokalizowanych w Polsce, Rumunii i Ukrainie oraz za pośrednictwem międzynarodowych partnerów handlowych, działających na 22 rynkach Europy i Azji. Kanały e-commerce obejmują sklep internetowy smyk.com oraz aplikację mobilną.
„Oferta Smyka, którą nieustannie poszerzamy o kolejne nowości produktowe, z każdym rokiem cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów. Rekordowe wyniki finansowe spółki wypracowane w 2022 roku są tego odzwierciedleniem, będąc jednocześnie efektem ciągłego zwiększania skali naszej działalności prowadzonej zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Pomimo utrzymującej się wciąż niepewności, związanej przede wszystkim z perspektywami dla światowej gospodarki, w 2023 roku zamierzamy kontynuować wysoką dynamikę wzrostu. Chcemy być także jeszcze bliżej naszych klientów. W tym celu będziemy realizowali kolejne inwestycje w rozwój sieci sklepów stacjonarnych oraz kanałów e-commerce, przede wszystkim w Polsce i Rumunii, a także poszerzanie zakresu współpracy biznesowej z naszymi partnerami handlowymi działającymi na rynkach międzynarodowych” – powiedział prezes Smyka Michał Grom, cytowany w komunikacie.
Smyk podkreśla, że „niewątpliwą wartością dodaną”, mającą także istotny wpływ na wyniki operacyjne oraz finansowe spółki, jest sprzedaż jakościowych produktów marek własnych – Cool Club i Smiki, które dostępne są wyłącznie w sieci sklepów Smyk oraz w ofercie międzynarodowych partnerów marki działających na rynkach Europy i Azji. W 2023 roku spółka planuje poszerzenie portfolio marek własnych o kolejne kategorie produktowe.
Sieć handlowa Smyka obejmuje ponad 220 sklepów stacjonarnych w Polsce, sklep internetowy smyk, a także łącznie prawie 40 sklepów własnych w Rumunii i na Ukrainie. Dodatkowo produkty marek własnych Cool Club i Smiki są dostępne w ponad 200 sklepach stacjonarnych i ponad 10 internetowych naszych partnerów handlowych w 23 krajach Europy i Azji.
Źródło: ISBnews