Struktura Grupy Spyrosoft poszerzyła się o nową spółkę – Spyrosoft eCommerce, w której grupa ma 60% udziałów, podał Spyrosoft. Spyrosoft eCommerce będzie oferować usługi firmom polskim i zagranicznym z branży handlu detalicznego i tym, które sprzedają produkty dla biznesu.
Prezesem Spyrosoft eCommerce został Cezary Kożon – ekspert z wieloletnim doświadczeniem w e-commerce, były CEO firmy Fast White Cat i dyrektor operacyjny w Spokey. Kożon posiada 40% udziałów w Spyrosoft eCommerce.
„Mam za sobą ponad 10 lat pracy w firmach dostarczających e-commerce w Polsce. Jednak by móc dalej rozwijać się w tej branży, konieczna jest współpraca z klientami zagranicznymi. […] Grupa Spyrosoft jako rozpoznawalny software house i międzynarodowy gracz, którego niemal 90% przychodów pochodzi z kontraktów zawieranych z klientami zagranicznymi, jest dobrym partnerem do budowania firmy oferującej e-commerce na wielką skalę” – powiedział Kożon, cytowany w komunikacie.
Poza Cezarym Kożonem do Spyrosoft eCommerce dołączył także Łukasz Gawroński, który objął funkcję CTO (chief technology officer). W Spyrosoft eCommerce do końca tego roku ma znaleźć zatrudnienie kilkadziesiąt osób.
Spółka będzie oferować usługi e-commerce firmom z wielu różnych branż, w tym także oferującym produkty i rozwiązania dla biznesu. Jak podkreśla Kożon, B2B to jeden z najbardziej obiecujących i najszybciej rozwijających się sektorów w e-commerce.
„W dalszym ciągu na świecie działa wiele firm, które przyjmują swoje zamówienia poprzez maile, odnotowując je np. w prostych arkuszach kalkulacyjnych. Brakuje systemów do składania, obsługiwania czy wysyłki zamówień. To duży obszar do zagospodarowania. E-commerce pozwala obniżać koszty obsługi, zwiększać marżę i przychody” – wyjaśnił prezes Spyrosoft eCommerce.
Według niego aktualnym wyzwaniem dla rynku e-commerce będzie wdrożenie dyrektywy Omnibus w krajach Unii Europejskiej, która weszła w życie 28 maja 2022 r.
„Dyrektywa ukróci promocje, które wprowadzają konsumentów w błąd, ponieważ sklepy internetowe będą zmuszone wskazać cenę produktu przed promocją. Drugie kluczowe założenie dyrektywy Omnibus dotyczy zostawianych przez klientów opinii w sieci. W związku z tym, że większość konsumentów swoje decyzje zakupowe opiera na recenzjach o produkcie lub usłudze, konieczna jest weryfikacja ich autentyczności. Od teraz to e-sklep ma obowiązek zapewnienia, że opinie konsumentów o sprzedającym lub jego produkcie pochodzą od osób, które rzeczywiście ten produkt nabyły albo z niego korzystały” – czytamy w komunikacie.
„Poszerzenie struktury Grupy Spyrosoft o nową spółką i kompetencje jest pierwszym krokiem na drodze realizacji strategii na lata 2022-2026 ogłoszonej przez spółkę w maju tego roku. E-commerce pozwoli rozbudować portfolio usług firmy o kolejny, dynamicznie rozwijający się sektor” – podsumowano.
Spyrosoft to firma założona w 2016 roku we Wrocławiu, działająca w branży IT i zajmująca się wytwarzaniem oprogramowania. 17 marca 2022 r. spółka zadebiutowała na GPW, przenosząc się z rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews