Grupa VRG oczekuje dwucyfrowych wzrostów sprzedaży w 2022 r., i planuje wzrost powierzchni sprzedaży o ok. 4%, z czego największy przyrost zakłada w segmencie jubilerskim, podał zarząd. Spółka zakłada także wydatki inwestycyjne wysokości ok. 38 mln zł w przyszłym roku.
„Główne cele i działania zarządu na rok 2022 to:
– kontynuacja dwucyfrowych wzrostów sprzedaży Grupy;
– wzrost powierzchni posiadanej sieci salonów stacjonarnych o ok. 4% w stosunku do 31.12.2021 r., z czego o 2% w segmencie odzieżowym i o 12% w segmencie jubilerskim; wzrost powierzchni głównie ze względu na otwarcia większych salonów” – czytamy w komentarzu zarządu do wyników kwartalnych.
Zarząd zakłada także w przyszłym roku wydatki inwestycyjne w wysokości ok. 38 mln zł (w tym również wydatki na IT) i również dalszą poprawę marży brutto dzięki efektywniejszej polityce rabatowej.
„Zarząd spółki dominującej nadal podtrzymuje, że kontynuowanie działań związanych ze strategią budowy 'Domu Marek’ i przyspieszeniem rozwoju poprzez działania akwizycyjne dotyczące silnych i rozpoznawalnych marek odzieżowych i jubilerskich, możliwe będzie dopiero po ustąpieniu pandemii koronawirusa i ustabilizowaniu się sytuacji rynkowej” – podkreślono w materiale.
VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.
Źródło: ISBnews