Grupa WP odnotowała 48,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 53,41 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 66,41 mln zł wobec 63,33 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA w III kw. br. wyniósł 89,31 mln zł wobec 84,74 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 95,83 mln zł zysku wobec 73,75 mln zł zysku rok wcześniej.
„Skorygowana EBITDA w III kw. 2022 r. wyniosła 95,8 mln zł, co implikuje wzrost o 30% r/r, do czego przyczyniła się przede wszystkim wyższa skoryg. EBITDA w części mediów online, a także znaczny wzrost r/r wyniku EBITDA spółki sprzedającej wycieczki zagraniczne Wakacje.pl. (EBITDA spółki Wakacje.pl w III kw. 2022 r. znacznie przekroczyła poziom z III kw. 2021 r. i III kw. 2019 r.)” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 270,9 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 225,1 mln zł rok wcześniej.
„Przychody gotówkowe segmentu online w III kw. 2022 r. wzrosły o 21% r/r, do 257,1 mln zł. Na wzrost przychodów największy wpływ miały:
* wzrost przychodów w spółce WP Media;
* dwucyfrowy wzrost r/r przychodów spółki zależnej Wakacje.pl, sprzedającej wycieczki zagraniczne, w porównaniu do III kwartału 2021 r. i III kwartału 2019 r.;
* dwucyfrowy wzrost r/r w spółce sprzedającej samochody (Superauto)” – czytamy dalej.
Segment TV w III kw. 2022 r. zaraportował przychody na poziomie 6,9 mln zł (wzrost o 26% r/r). Skorygowana strata EBITDA segmentu wyniosła -0,3 mln zł, w porównaniu do -1 mln zł w okresie porównywalnym 2021 r., podano także.
„Trzeci kwartał tego roku, mimo że wakacyjny, był pracowitym okresem wzmacniania pozycji konkurencyjnej naszych biznesów turystycznych i mediowych. W obszarze turystyki za 400 mln zł zrealizowaliśmy przejęcie konkurentów Nocowanie.pl z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, rozbudowując naszą ofertę do 100 tys. kwater turystycznych. W obszarze mediów zainwestowaliśmy 110 mln złotych w spółki Patronite i Audioteka, dzięki czemu wraz z użytkownikami Pilota WP i OpenFM mamy już 600 tys. subskrybentów jakościowych treści w Polsce” – skomentował prezes Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 138,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 121 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 750,67 mln zł w porównaniu z 622,22 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA w I-III kw. br. wyniósł 243,96 mln zł wobec 217,39 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 261,2 mln zł zysku wobec 211,66 mln zł zysku rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 77,37 mln zł wobec 64,18 mln zł zysku rok wcześniej.
„Dług netto na koniec września 2022 r. według MSSF 16 wyniósł 74,8 mln zł, w porównaniu do 46,9 mln zł na koniec czerwca 2022 r. Wskaźnik dźwigni finansowej (dług netto / skorygowana EBITDA) na koniec III kw. 2022 r. wyniósł 0,2x. Wskaźnik dźwigni finansowej skorygowany o zobowiązania związane z akwizycjami kształtował się na poziomie 0,5x” – napisano też w sprawozdaniu.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej – Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym – np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.
Źródło: ISBnews