Grupa Wirtualna Polska spodziewa się spowolnienia w I półroczu 2023 r., a odbicia najwcześniej w II półroczu, jednak nadal liczy na wzrosty na poziomie EBITDA, choć nie tak znaczące jak w tym roku, poinformował prezes Jacek Świderski.
„W I połowie 2023 roku należy się spodziewać spowolnienia, jako że apogeum problemów inflacyjnych nastąpi w I i II kwartale, natomiast pierwsze odbicie powinno nastąpić w II półroczu przyszłego roku” – powiedział Świderski podczas telekonferencji.
Zastrzegł jednocześnie, że niezależnie od spodziewanego spowolnienia na rynku, Grupa WP liczy na to, że nadal będzie rosnąć.
„Nie sądzę jednak, żebyśmy w którymkolwiek kwartale 2023 roku zanotowali wzrost EBITDA rzędu 30%, tak jak to miało miejsce w III kwartale tego roku” – dodał.
W jego ocenie, dynamika rynku reklamy internetowej w IV kwartale tego roku może wynieść 5-7%, ale rok 2023 jest pod tym względem „dużo trudniejszy do prognozowania”.
„W I półroczu będzie to zapewne wzrost poniżej 5%, a w II półroczu być może uda się wrócić do poziomów rzędu 8-9%” – powiedział.
Szef Grupy WP podkreślił, że dzięki przejęciu Audioteki i Patronite, grupa zyskała ok. 600 tys. subskrybentów, czyli jedną z największych baz subskrypcyjnych w Polsce.
„A pamiętajmy, że zalogowany użytkownik jest nawet cztery-pięć razy więcej warty reklamowo od niezalogowanego” – zastrzegł.
Świderski zapewnił również, że dopóki wyceny na rynku będą akceptowalne, Grupa WP pozostanie zainteresowana kolejnymi akwizycjami.
„Dokonaliśmy tak wielu akwizycji we wrześniu właśnie dlatego, że wyceny spadły do poziomu dla nas komfortowego. Na razie nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zmienić” – podsumował.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej – Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym – np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.
Źródło: ISBnews