Frima Gry-OnLine miała 8,15 mln zł przychodów i 2,96 mln zł EBIDTA w 2020 r. wobec odpowiednio 6,3 mln zł i 1,82 mln zł rok wcześniej podała spółka.
„Rok 2020 był rekordowy zarówno jeśli chodzi o generowane obroty jak i wypracowane zyski. Przychód firmy wyniósł 8 153 523,61 zł, a EBIDTA została zamknięta na poziomie 2 955 479,42 zł. Dla porównania w 2019 r. były to odpowiednio 6 299 782,56 zł oraz 1 821 793,51 zł. Na blisko 40-proc. skok EBIDTA wpływ miała z pewnością nie tylko rosnąca popularność gier, które jako temat coraz częściej przebijają się do mainstreamowych mediów, ale również sytuacja związana z pandemią COVID-19, która sprawiła, że chętniej poszukiwaliśmy informacji o tej formie rozrywki i więcej czasu spędzaliśmy w internecie” – czytamy w komunikacie.
„Gry-OnLine wykazuje pozytywną EBIDTA nieprzerwanie od 2003 roku, choć wynik 100K zł wtedy wymagał całego roku pracy, a dziś tę samą wielkość Spółka generuje w nieco ponad tydzień” – powiedział założyciel serwisu i CEO firmy Mariusz Klamra, cytowany w komunikacie.
Obok popularności serwisu internetowego i dochodom z reklam firma utrzymuje się również z udostępniania swojej encyklopedii gier (jedna z największych baz danych tego typu na świecie) podmiotom komercyjnym, sprzedaży treści premium, jak poradniki do gier, czy wreszcie organizowanie turniejów e-sportowych zgodnie z pierwotnym planem dzięki platformie Friendly Fire. Portofolio uzupełnia niedawny zakup agencji Get Hero zajmującej się koordynacją influencerów gamingowych na potrzeby współprac z podmiotami komercyjnymi. Silną odnogą jest również redakcja TVGry – jednego z najpopularniejszych polskich kanałów o grach na YouTube, który subskrybuje 1,5 mln widzów, podano także.
Równolegle od kilkunastu lat rozwijany jest anglojęzyczny serwis Gamepressure.com, który odwiedza miesięcznie 7 mln czytelników. Obecnie firma pracuje nad kolejnymi serwisami tematycznymi, z zakresu nowych technologii i recenzji sprzętu konsumenckiego oraz filmów i seriali, podano także.
Firma Gry-OnLine prowadzi największy polski serwis o grach wideo – GRY-Online, jeden z najpopularniejszych serwisów anglojęzycznych o tej tematyce – Gamepressure.com oraz kanał TV GRY na YouTube. Od 2017 GRY-OnLine SA jest częścią międzynarodowej grupy medialnej Webedia.
Źródło: ISBnews