Huuuge Games spodziewa się odwrócenia spadkowej tendencji w przychodach od III kwartału br., poinformował wiceprezes ds. strategii i planowania Maciej Hebda. Według wiceprezesa wykonawczego ds. finansowych Marka Chwałka podwojenie wyniku skorygowanej EBITDA za I półrocze „to wskaźnik dla całego 2023 roku”.
„Program lojalnościowy dla graczy i zmiana ekonomii Huuuge Casino i Billionaire Casino od sierpnia już wpływają na przychody. Oczekujemy dzięki temu zwiększania stabilności i przewidywalności przychodów. Ponadto planujemy zwiększyć wydatki na marketing i pozyskiwanie graczy. Te czynniki powinny przyczynić się do odwrócenia spadkowej tendencji w przychodach i spodziewamy się tego już w III kwartale” – powiedział Hebda podczas wideokonferencji.
Dodał, że wydatki marketingowe w II kwartale już zanotowały zwyżkę kw/kw i spółka jest zadowolona z rentowności kampanii marketingowych i ich stóp zwrotu.
„To skłania ku decyzji o dalszym zwiększaniu tych wydatków w II półroczu, ale te wzrosty będą ewolucyjne i stopniowe. Nadal ważna jest dla nas dyscyplina, jeśli chodzi o rentowność kampanii” – podkreślił wiceprezes.
Wskazał ponadto na rosnące przychody z platformy direct to consumer z poziomu przeglądarki internetowej i Huuuge oczekuje, że przychody z tego tytułu będą systematycznie rosnąć. Po I półroczu kanał generował 6% wszystkich przychodów, ale Hebda wskazał, że w ostatnich miesiącach wskaźnik ten jest jeszcze wyższy. Jest to jeden ze strategicznym projektów Huuuge.
Wiceprezes wykonawczy ds. finansowych wskazał, że zarząd jest zadowolony z wyników I półrocza, nadal poszukuje oszczędności, poprawy marż i pozycji finansowej. Podkreślił wysoką zdolność Huuuge do generowania gotówki.
„Daje to mocną bazę i dużą elastyczność przy budowaniu wartości firmy przy fuzjach i przejęciach – aktywnie poszukujemy takich projektów. Gdybyśmy nie znaleźli, wtedy weźmiemy pod uwagę ogłoszenie kolejnego skupu akcji lub innej metody dystrybucji kapitału do akcjonariuszy” – wskazał Chwałek.
Odnosząc się do guidance na 2023 r. wskazał, że Huuuge zakłada niewielki spadek przychodów w całym roku, ale „trend ten może ustabilizować się, a nawet odwrócić w II półroczu”. Nakłady marketingowe w całym roku będą niższe r/r/, ale w II półroczu będą wzrastać, wcześniejsze zwolnienia powinny się przyczynić się do oczekiwanej obniżki wydatków opex r/r.
„Gdybyśmy wzięli naszą skorygowaną EBITDA z I półrocza i podwoili ją, to myślę, że jest to jakiś wskaźnik poziomu EBITDA za cały 2023 rok. Oczywiście ten poziom będzie dużo wyższy niż w roku poprzednim” – zaznaczył Chwałek.
Skorygowany zysk EBITDA w I półroczu wyniósł 55,11 mln USD wobec 28,09 mln USD zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Przedstawiciele zarządu Huuuge dodali ponadto, że 4 zespoły pracują nad nowymi grami, ale jest to wczesny etap w ramach długoterminowego planu pod hasłem Huuuge Pods.
„Nasz kierunek strategiczny to rentowność, fundamenty i generacja gotówki – nasze wyniki pokazują, że to działa” – podsumował Hebda.
Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier online przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Spółka zadebiutowała na GPW w lutym 2021 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 318,62 mln USD w 2022 r.
Źródło: ISBnews