Huuuge odnotowało 8,64 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 9,1 mln USD zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 11,19 mln USD wobec 11,24 mln USD zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA wyniósł w II kw. br. 13,77 mln USD wobec 13,25 mln USD zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 13,7 mln USD wobec 15,59 mln USD zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 79,43 mln USD w II kw. 2022 r. wobec 97,54 mln USD rok wcześniej.
W I poł. 2022 r. spółka miała 17,56 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 28,43 mln USD straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 163,43 mln USD w porównaniu z 193,23 mln USD rok wcześniej.
Zysk EBITDA wyniósł w I poł. br. 27,07 mln USD wobec 20,89 mln USD zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 28,09 mln USD wobec 25,98 mln USD zysku rok wcześniej.
„Wzrost skorygowanego wyniku EBITDA osiągnięto pomimo niższych przychodów grupy, które wyniosły 163,4 mln USD (-15,4% w porównaniu z rekordowym drugim kwartałem 2021 r.). Na spadek przychodów wpłynęło m.in. zmniejszenie przychodów generowanych przez flagowe tytuły '(Huuuge Casino’ i 'Billionaire Casino’) oraz gier, w które spółka przestała inwestować w 2021 r.” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
„Sytuacja płynnościowa Huuuge na koniec pierwszego półrocza 2022 r. pozostawała bardzo dobra – saldo środków pieniężnych w kasie wyniosło 188 mln USD pomimo wydatków poniesionych na program skupu akcji własnych w wysokości 16,7 mln USD oraz dokonania płatności z tytułu nabycia Traffic Puzzle w kwocie 25 mln USD. Dobre wyniki zostały także odzwierciedlone na poziomie EBITDA. Skorygowany wynik EBITDA za okres sprawozdawczy wyniósł 28,1 mln USD, co oznacza wzrost o 8,1% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie skorygowana marża EBITDA wzrosła z 13,4% do 17,2%. Spodziewamy się, że również na koniec bieżącego roku osiągniemy wzrost skorygowanego wyniku EBITDA oraz salda środków pieniężnych w ujęciu rok do roku” – powiedział wiceprezes ds. finansowych Marek Chwałek, cytowany w komunikacie.
Flagowe tytuły Huuuge („Huuuge Casino” i „Billionaire Casino”) wypracowały w pierwszym półroczu 2022 r. przychody w wysokości 144,2 mln USD (-15,3% r/r). Ich spadek wynikał głównie z niższego DAU oraz koncentracji na pozyskiwaniu długoterminowych, przynoszących dochody graczy.
Miesięczny wskaźnik konwersji, czyli wskaźnik zdolności spółki do konwersji graczy na płacących użytkowników, pozostał na wysokim poziomie, a w przypadku flagowych tytułów wzrósł z 8,4% do 9,2%, podano też w informacji.
„Udział nowych tytułów w przychodach ogółem w pierwszym półroczu 2022 r. wyniósł ok. 12%. Gra 'Traffic Puzzle’, będąca główną pozycją wśród nowych tytułów, wygenerowała przychody na poziomie 16,5 mln USD w pierwszym półroczu 2022 r., co oznacza wzrost o 3,6% rdr. Huuuge kontynuuje prace nad funkcjonalnością gry” – czytamy dalej.
„Na całym świecie sektor gier mobilnych mierzył się z niższymi wydatkami konsumentów na zakup gier mobilnych związanymi ze zniesieniem pandemicznych ograniczeń. Huuuge przewidział taki scenariusz, dlatego skupiliśmy się na poprawie efektywności, generując wyższe zyski mimo zmniejszonych przychodów. Sukcesywnie realizujemy cel, jakim jest budowanie rentowności w oparciu o skuteczną monetyzację naszych produktów. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 r. Huuuge odnotował skorygowany zysk netto na poziomie 18,6 milionów USD, w porównaniu z 15,7 milionami USD w pierwszym półroczu 2021 r. Przygotowując się do realizacji kolejnego etapu naszej strategii wzrostu, przystąpiliśmy do analizy możliwych strategicznych kierunków dalszego rozwoju grupy. Akcjonariuszy i pozostałych interesariuszy poinformujemy o jej wynikach po jej zakończeniu” – podsumował założyciel i współdyrektor generalny Huuuge Anton Gauffin.
Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier online przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Spółka zadebiutowała na GPW w lutym 2021 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 373,74 mln USD w 2021 r.
Źródło: ISBnews