Incuvo odnotowało 2,56 mln zł jednostkowej straty netto w 2024 r. wobec 3,03 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
„Strata netto była w głównej mierze wynikiem ujęcia w koszty działalności operacyjnej amortyzacji zakończonych prac rozwojowych związanych z wydanym w dniu 16 grudnia 2024 r. trybem kooperacyjnym do gry 'Green Hell VR’. Odniesiona w rachunek zysków i strat amortyzacja z tego tytułu wyniosła 2 397 tys. zł” – czytamy w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 2,83 mln zł wobec 3,92 mln zł zysku rok wcześniej.
„Dzięki temu, że w ramach Grupy udało nam się zbudować różnorodne i aktywne portfolio projektów, a jednocześnie kontrolować koszty, to pomimo trudności na rynku gier, 2024 r. zakończyliśmy z pozytywną EBIDTĄ na poziomie 3 127 tys. zł, co potwierdza, że obrana strategia okazała się skuteczna” – napisał prezes Andrzej Wychowaniec w piśmie do akcjonariuszy.
Przychody netto ze sprzedaży produktów sięgnęły 14,9 mln zł wobec 20,52 mln zł rok wcześniej.
„W 2024 r. spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży produktów w wysokości 14 903 tys. zł. Osiągnięte przychody ze sprzedaży produktów były głównie związane ze sprzedażą gry 'Green Hell VR’ oraz z pracami nad projektem gry VR z portfolio gier grupy kapitałowej PCF Group S.A., tj. grą 'Bulletstorm VR’ (dawna nazwa kodowa projekt Thunder) oraz projektem 'Bison'” – czytamy dalej w raporcie.
W 2024 r. działalność spółki koncentrowała się przede wszystkim na pracach nad rozwojem gier „Green Hell VR” i „Bulletstorm VR”, a także nad produkcją nowej gry VR o nazwie kodowej projekt „Bison”, której premiera zaplanowana jest na czwarty kwartał 2025 r., podkreślono także.
Incuvo istnieje od 2012 r. Początkowo spółka koncentrowała się na produkcji gier na urządzenia mobilne. Aktualny model biznesowy studia zakłada portowanie i produkcję gier na urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości. W grudniu 2021 r. Incuvo dołączyło do Grupy People Can Fly. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w styczniu 2021 r.
Źródło: ISBnews