Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Giełda

InPost miał 174,2 mln zł zysku netto, 523,1 mln zł skoryg. EBITDA w IV kw. 2021

Dodane przez Bartłomiej Supernak
31 marca 2022
w dziale Giełda
0
Inpost

BS © inwestycje.pl

0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

InPost odnotowało 174,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w IV kw. 2021 r. wobec 144 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 273,9 mln zł wobec 235,8 mln zł zysku rok wcześniej.

InPost odnotował 523,1 mln zł skorygowanej EBITDA w IV kw. 2021 r., co oznacza wzrost o 46,7% r/r.

„W IV kwartale 2021 roku w stosunku do analogicznego okresu roku wcześniejszego, przychody Grupy InPost wzrosły o 96,9% (do 1 677 mln zł). Z tego 73 pkt proc. są efektem przejęcia Mondial Relay. Dynamika wzrostu przychodów InPost bez uwzględniania Mondial Relay w IV kwartale 2021 roku wyniosła 23,9%. W tym samym okresie skorygowana EBITDA wzrosła o 46,7% do 523,1 mln zł, przy czym 29 pkt proc. było efektem konsolidacji Mondial Relay, a 17,7% wynikło z organicznego wzrostu EBITDA na dotychczasowych rynkach InPost” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 677 mln zł w IV kw. 2021 r. wobec 851,6 mln zł rok wcześniej.

W całym 2021 r. InPost odnotował 491,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 351,5 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 826,4 mln zł wobec 627,5 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA Grupy wzrósł o 63,7% w 2021 r. do 1 626,4 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4 602,2 mln zł w 2021 r. wobec 2 528,1 mln zł rok wcześniej.

„Przychody Grupy w 2021 roku wzrosły o 82% do 4 602 mln zł. Z tego wzrostu 43 pkt proc. pochodziły z przejęcia spółki Mondial Relay” – czytamy w komunikacie.

1 lipca 2021 roku nastąpiła finalizacja przejęcia francuskiej spółki Mondial Relay dała InPost pozycję wiodącego europejskiego dostawcy usług out-of-home (OOH) dla e-commerce z liczbą 609 milionów paczek dostarczonych w 2021 roku w ujęciu pro-forma.

„[W 2021 r. odnotowano] zwiększenie dynamiki rozmieszczania nowych Paczkomatów na wszystkich rynkach Grupy InPost ze wzrostem całkowitej liczby Paczkomatów o 66% rok do roku – do ponad 20 tysięcy maszyn (20 367 Paczkomatów – łącznie 2,6 mln skrytek, co odpowiada wzrostowi o 70% r/r). Według stanu na koniec 2021 roku, aż 90% nowych skrytek w Polsce należało do InPost” – napisano w komunikacie.

W 2021 r. nakłady inwestycyjne grupy wzrosły o 74% r/r do 935,6 mln zł – głównie za sprawą dynamicznej rozbudowy sieci Paczkomatów w Polsce i Wielkiej Brytanii oraz poprzez inwestycje w infrastrukturę logistyczną w Polsce. Nakłady inwestycyjne w kraju wzrosły o 41% r/r i stanowiły 76% łącznych nakładów inwestycyjnych grupy, podano także.

Wzrost InPost w Polsce przewyższał wzrost rynku e-commerce we wszystkich produktach, podkreśliła spółka.

„Wolumen przesyłek w Paczkomatach InPost wzrósł o 44% w 2021 roku wobec wzrostu wolumenu e-commerce na całym rynku o 19%. Wpłynęło to na zwiększenie udziału InPost w rynku B2C z 44% w 2020 roku do 48% w roku 2021” – czytamy w materiale.

Wzrost przychodów z Paczkomatów w roku obrotowym 2021 wyniósł 44,6%, a skorygowany zysk EBITDA za cały rok wzrósł o 53% w porównaniu z rokiem poprzednim. Marża skorygowanego zysku EBITDA InPost w Polsce wzrosła do 46,1% w 2021 r. z 41,3% w 2020 r.

„W 16 445 Paczkomatach InPost w Polsce znajduje się średnio więcej skrytek niż w urządzeniach firm konkurencyjnych. W 2021 roku ogólna liczba skrytek InPost w Polsce wzrosła z 1,48 mln do 2,41 mln. Wzrost ten stanowił 90% wszystkich nowych skrytek netto na rynku, co oznacza, że na koniec 2021 roku InPost posiadał 96% wszystkich istniejących skrytek w Polsce. Według wolumenu paczek szacuje się, że udział InPost w rynku skrytek w 2021 roku sięgnął 98%” – napisano dalej.

„Rozbudowa sieci Paczkomatów pomogła istotnie zwiększyć listę podmiotów korzystających z usług InPost w Polsce aż o 27% w 2021 roku. Obecnie to ponad 38 tys. sklepów internetowych, które dzięki tej współpracy czerpią korzyści z wyższego poziomu satysfakcji klientów końcowych oraz przewag kosztowych w porównaniu z tradycyjnymi dostawami kurierskimi to-door” – wskazała też spółka.

Na koniec 2021 roku InPost miał ponad 9,2 mln aktywnych użytkowników aplikacji, co oznacza wzrost o 41% w ciągu roku. Aplikacja mobilna InPost stała się drugą najczęściej pobieraną aplikacją komercyjną w Polsce, równocześnie najlepiej oceniana w Polsce w swoim segmencie.

Badania przeprowadzone przez niezależną firmę badawczą w marcu 2022 r. wykazują, iż utylizacja Paczkomatów InPost jest 62x większa w tych samych lokalizacjach co automaty paczkowe podmiotów konkurencyjnych i wynosi średnio dziennie 75 paczek vs 1,2 paczki, podano też w materiale.

„Rok 2021 był dla nas kolejnym okresem silnego wzrostu. Nasze Paczkomaty są nie tylko najchętniej wybieraną przez klientów, ale też najbardziej przyjazną środowisku formą dostaw w e-commerce. Udziały w rynku zwiększyliśmy poprzez instalację dziewięć razy większej liczby skrytek niż wszyscy nasi konkurenci razem wzięci. Obecnie mamy ponad 2,4 mln skrytek, co oznacza 96% wszystkich dostępnych na całym polskim rynku. Dla ponad połowy mieszkańców Polski nasze Paczkomaty znajdują się w zasięgu 7-minutowego spaceru. To przekłada się na nasz najwyższy w branży wskaźnik NPS (Net Promoter Score), będący miarą uznania klientów dla naszych usług. Dla Paczkomatów miał on w ubiegłym roku wartość 75 punktów, bijąc swój rekord kolejny rok z rzędu” – skomentował założyciel i prezes InPostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

„Usługi InPost są najbardziej preferowaną formą dostawy na etapie ostatniej mili dla zdecydowanej większości konsumentów w Polsce – dokładnie 91% z nich wybiera Paczkomaty InPost jako pierwszą, preferowaną formę dostawy. Ten sprawdzony model dostaw w e-commerce daje nam ogromny potencjał wzrostu na inne rynki europejskie. Międzynarodową ekspansję udało nam się także istotnie przyspieszyć dzięki przejęciu francuskiej spółki Mondial Relay -największego gracza dostaw paczek w modelu out-of-home na rynku francuskim, ale też znaczącego gracza w Belgii, Holandii, Hiszpanii oraz Portugalii” – dodał prezes.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

Źródło: ISBnews

Tagi: InPost
Poprzedni post

Action miał 28,2 mln zł zysku netto, 34,31 mln zł EBITDA w IV kw. 2021

Następny post

InPost oczekuje wysokiego jedno- lub niskiego dwucyfrowego wzrostu wolumenu w Polsce

auto

AC SA miało wstępnie 62,84 mln zł przychodów w II kw. 2022

fotowoltaika

Minutor Energia doceniony przez GPW

fotowoltaika

Columbus Energy chce przejść na GPW z NewConnect bez emisji akcji

Dom Development

Dom Development nie nabędzie udziałów krakowskiej spółki RSKK

Games Operators

Akcjonariusze Games Operators zdecydowali o wypłacie 0,44 zł dywidendy na akcję

Rafako

Rafako, PBG i MS Galleon przedłużyli termin sprzedaży akcji Rafako

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Atal

Atal wprowadził do sprzedaży łącznie 276 lokali w inwestycjach w Chorzowie i Redzie

Budimex

Budimex ukończył budowę 106-km odcinka zapory na granicy z Białorusią

telefon

Liczba kart SIM w bazach operatorów wzrosła o 4,4% do 56,6 mln na koniec 2021

Andrzej Duda

Prezydent podpisał ustawę wprowadzającą ułatwienia dla biogazu w systemie aukcyjnym

telefon

Wartość rynku telekomunikacyjnego nie zmieniła się r/r i wyniosła 40,8 mld zł w 2021

auto

AC SA miało wstępnie 62,84 mln zł przychodów w II kw. 2022

Andrzej Duda

Prezydent podpisał nowelę ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy dot. rozwiązań systemowych

centrum handlowe

W Polsce przybędzie w tym roku o 100 tys. m2 powierzchni handlu mniej niż w 2021

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.