Grupa InPost planuje wydatki inwestycyjne w 2023 r. na poziomie 1,1-1,2 mld zł, z czego większość chce przeznaczyć na rozwój na rynkach międzynarodowych, podała spółka.
„Grupa InPost zakłada, że wydatki inwestycyjne w 2023 r. wyniosą 1,1-1,2 mld zł, z czego większość zostanie przeznaczona na rozwój na rynkach międzynarodowych. Biorąc pod uwagę wysoką zdolność do generowania wolnych środków pieniężnych w Polsce, przy takim poziomie nakładów inwestycyjnych, grupa powinna wygenerować dodatnie przepływy finansowe w całym 2023 roku, poprawiając tym samym wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA na koniec roku” – czytamy w komunikacie.
W 2022 r. capex grupy wrósł o 19% r/r do 1 115,7 mln zł, z czego na Polskę przypadło 592,2 mln zł (wobec 714,4 mln zł rok wcześniej), na zagranicę (tj. Wielką Brytanię i Włochy) – 177 mln zł (wobec 146,8 mln zł rok wcześniej), zaś na Mondial Relay – 346,5 mln zł (wobec 74,4 mln zł rok wcześniej), podano w prezentacji wynikowej.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews