Kino Polska TV utrzymuje optymistyczne podejście, jeśli chodzi o utrzymanie wysokiego poziomu wyników i rentowności kanałów, zarówno w końcówce bieżącego roku, jak i w perspektywie 2025 roku, poinformował członek zarządu Erwan Luherne.
„Ostatnie tygodnie i miesiąc 2024 roku będą bardzo ważne dla nas, ponieważ jest to szczytowy okres, jeśli chodzi o reklamy. Tak jak już zostało wspomniane, dynamika rynku jest w tym momencie mniej istotna niż się spodziewaliśmy. A więc musimy ciężko pracować dla zapewnienia wysokiego poziomu propozycji programowej, aby utrzymać widza przy naszych programach. Mamy kilka umów do wynegocjowania do końca roku w kilku krajach, jeśli chodzi o pakiety Filmbox. Na ten moment trwa dyskusja, a ponieważ mamy bardzo dobre relacje z większością platform, zmierza to w dobrym kierunku. Zmagamy się z pewnymi wyzwaniami i musimy intensywnie pracować do końca roku 2024, niemniej podejście mamy optymistyczne, jeśli chodzi o utrzymanie wysokiego poziomu wyników i wysokiego poziomu rentowności naszych kanałów” – powiedział Luherne podczas wideokonferencji.
Dodał, że strategia Kino Polska na 2025 będzie kontynuacją działań realizowanych w bieżącym roku.
„Zainicjowaliśmy przebudowę firmy w tym roku, jeśli chodzi o nasze zaangażowanie w działalność w ramach grupy Canal Plus w 2024. Rok 2025 będzie kontynuacją naszej strategii. Oczywiście jedno z głównych wyzwań, to zabezpieczenie wzrostu publiczności na free2air, jak również na LVOD, co będzie uzupełnieniem dystrybucji naszych pakietów i usług w roku 2025, przy rozszerzeniu reklamy na Filmbox Channel. To będzie dodatkowym elementem naszej strategii. No i maksymalnie możliwa optymalizacja kosztu prowadzenia negocjacji dotyczących treści, ponieważ obserwujemy wzrost kosztów pozyskiwania treści. Mamy możliwości zabezpieczenia i kontrolowania tych kosztów dla zapewnienia rentowności spółki” – wymienił członek zarządu.
Grupa Kino Polska TV, będąca częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+, zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.
Źródło: ISBnews