Kino Polska TV odnotowało 6,69 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 10,96 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 10,31 mln zł wobec 12,8 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 64,99 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 63,54 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 28,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 30,3 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach z umów z klientami w wysokości 204,32 mln zł w porównaniu z 182,5 mln zł rok wcześniej. EBITDA za okres 3 kwartałów 2022 r. wyniosła 85,46 mln zł, co oznacza wzrost o 3% r/r.
Istotny wpływ na wynik operacyjny i zysk netto miały koszty wynikające z różnic kursowych, co jest następstwem osłabienia się złotego wobec dolara amerykańskiego. Zjawisko to oddziaływało negatywnie zarówno na wyniki III kw., jak i było widoczne w skali całego bieżącego roku, wskazała spółka.
„Nasze przychody rosną zarówno dzięki stale zwiększającym się wpływom z emisji kanałów płatnych, jak i za sprawą większych wpływów ze sprzedaży reklam. W ostatnich miesiącach obserwowaliśmy znaczny przyrost abonentów u jednego z operatorów oferującego pakiety naszych kanałów. Inwestujemy w atrakcyjne treści programowe. Tworzymy oryginalne produkcje własne na potrzeby naszych kanałów. Dzięki temu możemy proponować coraz bardziej wymagającej widowni unikalną i bardziej zróżnicowaną ofertę programową. Na naszą korzyść działa też w tym roku poszerzenie grupy komercyjnej z 16-49 do 16-59 lat, co istotnie zwiększyło naszą widownię i pozytywnie wpłynęło na wpływy z reklam” – skomentował prezes Bogusław Kisielewski, cytowany w komunikacie.
W I-III kw. 2022 r. grupa odnotowała największe wzrosty ze sprzedaży reklam i emisji w segmencie kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych (+15,3 mln zł, +16,5% r/r), w sprzedaży reklam na kanale Stopklatka (+2,8 mln zł, wzrost o 9,7% r/r) oraz w przychodach Zoom TV (+2 mln zł, wzrost o 14,9% r/r), który wyraźnie zwiększył oglądalność w pierwszych 9 miesiącach roku. Przychody z reklam w segmencie Stopklatka częściowo ograniczył refarming, który dużej grupie widzów odebrał dostęp do niektórych kanałów naziemnych nadawców komercyjnych. Przychody zwiększył również segment Kanały marki Kino Polska (+1,2 mln zł, +4,6% r/r), podano także w informacji.
„Przychody ze sprzedaży reklam w Zoom TV rosną dynamicznie. Stacja zyskuje widzów dzięki nowym, unikalnym treściom i oryginalnym produkcjom własnym, takim jak serie 'Złoty interes’, 'Polak potrafi’, 'Dom w cenie mieszkania’, 'Gadżet Show’ czy 'Magii nagości. Polska’. W drugiej połowie roku w Zoom TV praktycznie co miesiąc ma premierę nasza nowa produkcja. Z drugiej jednak strony, zasięg techniczny Stopklatki został ograniczony na skutek refarmingu. To powoduje, że potencjał reklamowy tego kanału nie jest w pełni wykorzystany. Dane rynkowe mówią, że bez dostępu do części kanałów naziemnych wciąż pozostaje w Polsce około 2,5 mln osób. Jest wśród nich duża grupa widzów Stopklatki” – dodał prezes.
Wpływ refarmingu jest widoczny w wynikach oglądalności kanału Stopklatka, którego udział w widowni komercyjnej na koniec III kw. 2022 r. wyniósł 1,29% (SHR%, All 16-59, live), tj. 16,8% mniej niż rok wcześniej. Oglądalność Zoom TV – drugiego kanału naziemnego z oferty grupy – wzrosła na koniec września br. do 0,61% (SHR%, All 16-59, live), tj. 13% więcej niż rok wcześniej. Kanał filmowo-serialowy Kino Polska odnotował oglądalność na poziomie 0,51% (SHR%, All 16-59, live) tj. o 12,1% mniej r/r.
„Po III kw. tego roku łączna oglądalność kanałów grupy wyniosła 2,74% i była niższa o 9,9% r/r, przy założeniu porównywalnej grupy widowni komercyjnej (SHR%, All 16-59, live). Jednocześnie udział widowni uwzględnianej w walucie reklamowej, na potrzeby rozliczeń z reklamodawcami, był większy o blisko 9% na skutek szerszego przedziału wiekowego widowni komercyjnej stosowanego w 2022 r. (16-59 lat) w porównaniu do 2021 r. (16-49 lat)” – czytamy w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 12,21 mln zł wobec 17,71 mln zł zysku rok wcześniej.
Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.
Źródło: ISBnews