Grupa LPP rozbudować w przyszłym roku sieć sprzedaży stacjonarnej o 35-40%, co wiązać się będzie z większymi wydatkami inwestycyjnymi na poziomie ok. 3,5 mld zł, z tego 2,3 mld zł – na otwarcia nowych salonów, poinformował wiceprezes Marcin Bójko. Sieć sprzedaży ma wzrosnąć do 4 400 sklepów do końca 2025 r. z 2 574 sklepów obecnie.
„Przed nami jeszcze bardziej intensywny plan rozwoju sieci stacjonarnej, której powierzchnię handlową chcemy rozbudować w przyszłym roku o 35-40%. To wiązać się będzie z większymi wydatkami inwestycyjnymi na poziomie ok. 3,5 mld zł. Z tego 2,3 mld zł przeznaczymy na otwarcia nowych salonów. Realizacja tegorocznych planów wyraźnie pokazuje, że przyjęta przez nas strategia przynosi oczekiwane efekty, a nasz progres organiczny przekłada się na konkretne wyniki sprzedaży. Podobnych rezultatów spodziewamy się w przyszłym roku” – powiedział Bójko, cytowany w komunikacie.
Grupa chce podwoić liczbę sklepów Sinsay i zwiększyć sieć sprzedaży Grupy do 4400 sklepów do końca 2025 r. Sieć sprzedaży stacjonarnej liczy 2 574 sklepy w 29 krajach.
„W 2024 r. Grupa LPP zamierza otworzyć łącznie ok. 650 nowych salonów w Polsce i za granicą. Z kolei do końca 2025 r. gdański producent chce podwoić liczbę sklepów Sinsay i zwiększyć sieć sprzedaży Grupy do 4400 sklepów. Realizacja planu rozbudowy sieci stacjonarnej przy jednoczesnym wsparciu sprzedaży przez silny kanał online ma pozwolić spółce na podwojenie sprzedaży w stosunku do 2023 r. w ciągu najbliższych 2 lat. Droga do realizacji tego celu wymaga jednak znaczących wydatków inwestycyjnych, które w trzecim kwartale br. wzrosły o 79% r/r do 519 mln zł, w tym większość na nowe otwarcia sklepów, ale też na logistykę i IT” – czytamy w komunikacie.
W porównaniu do analogicznego okresu w ub. r. w sieci LPP przybyło 368 sklepów (+135 salonów w samym trzecim kwartale br.), z czego najwięcej otwarć zrealizowano w Europie Południowo-Wschodniej (SEE). Sprzedaż zagraniczna ma coraz większy udział w przychodach marek LPP (56 proc.), a tempo jej wzrostu w trzecim kwartale 2024 r. sięgnęło blisko 25% r/r. W dalszym ciągu najważniejszym rynkiem pozostaje Polska, która rośnie na poziomie 18,3% rocznie. Poza granicami kraju najwięcej przychodów wygenerowały m.in. Rumunia, Czechy i Węgry, podano także.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews