LPP odnotowało 276 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2024 (luty-kwiecień 2024) wobec 110 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 411 mln zł wobec 231 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 795 mln zł wobec 551 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4306 mln zł w I kw. r.obr. 2024 wobec 3639 mln zł rok wcześniej.
„W I kwartale 2024 Grupa LPP osiągnęła przychody na poziomie 4,3 mld zł, co jest wynikiem wyższym r/r o 18,3% (w walutach stałych o 25,5%). Wzrost przychodów Grupy został uzyskany dzięki wzrostom sprzedaży w obu kanałach, tj. internetowym i tradycyjnym” – czytamy w raporcie.
Wyższe r/r sprzedaże online tj. 23,3% zostały osiągnięte dzięki rozwojowi aplikacji mobilnych i szerszej ofercie produktowej dedykowanej sklepom internetowym. Jednocześnie sprzedaż kanału online w I kwartale 2024 r. stanowiła ok. 27% całości sprzedaży Grupy (stabilnie r/r), wskazano w materiale.
„Wysokie dynamiki sprzedaży w sklepach stacjonarnych tj. +21,5% r/r Grupa uzyskała dzięki wzrostom r/r powierzchni handlowej (otwarto 112 nowych sklepów) oraz pozytywnym LFL prawie wszystkich marek (+7,5% na Grupie)” – czytamy dalej.
Największe przychody w I kwartale 2024 r. w ujęciu nominalnym i jednocześnie pod względem dynamiki uzyskała marka Sinsay tj. 2,1 mld zł (wzrost o 54,1% r/r), podano także.
„Intensywne otwarcia nowych sklepów stacjonarnych Sinsay, atrakcyjne ceny zaoferowane przez markę oraz sytuacja ekonomiczna sprzyjająca popularności zakupów w segmencie value-for-money, do którego marka należy, to czynniki które przyczyniły się do wzrostu jej przychodów” – skomentowano w raporcie.
Pod względem geograficznym, przychody ze sprzedaży omnichannelowej w I kwartale 2024 r. z zagranicy były wyższe niż przychody z Polski i stanowiły 53,6% sprzedaży omnichannelowej Grupy. Dwucyfrowe dynamiki sprzedaży zarówno w Polsce (+23,9% r/r), jak i za granicą (+19,4% r/r) Grupa uzyskała dzięki udanym kolekcjom, poprawie nastrojów konsumenckich i dynamicznemu rozwojowi sieci. Największe sprzedaże w I kwartale 2024 r. poza Polską Grupa osiągnęła m.in. w Rumunii i Czechach, podano dalej.
„Grupa w I kwartale 2024 osiągnęła marżę brutto na poziomie 52,1%, co było o 2,5 pkt proc. lepszym wynikiem niż rok wcześniej. Wyższa r/r marża brutto została osiągnięta dzięki znacząco niższym r/r kosztom zakupów kolekcji, bardziej korzystnym r/r kursom USD/PLN, mniejszym r/r akcjom promocyjnym wspierających sprzedaż” – napisano też w raporcie.
Grupa oferuje produkty klientom w sklepach stacjonarnych i internetowych, łącznie w 39 krajach na 3 kontynentach. Sieć sprzedaży stacjonarnej liczy 2 382 sklepy o łącznej powierzchni 2 081 tys. m2 w 28 krajach. Online Grupa LPP jest obecna na 34 rynkach.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. r.obr. 2024 wyniósł 347 mln zł wobec 183 mln zł zysku rok wcześniej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews