LPP odnotowało 537,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w II kw. roku obrotowego 2022/2023 (maj-lipiec 2022) wobec 229,65 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysku netto z działalności kontynuowanej i zaniechanej łącznie, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 246,19 mln zł wobec 459,1 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk operacyjny wyniósł 395,35 mln zł wobec 338,57 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4 340,57 mln zł w II kw. r.obr. 2022/23 r. wobec 2 990,23 mln zł rok wcześniej.
W I półroczu r.obr. 2022/23 r. spółka miała 564,84 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej w porównaniu z 111,29 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 7 374,8 mln zł w porównaniu z 4 805,53 mln zł rok wcześniej. Zysk netto z działalności kontynuowanej i zaniechanej łącznie, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 514,16 mln zł wobec 480,64 mln zł.
„Wyższe przychody grupy zostały osiągnięte dzięki pozytywnym LFL (sprzedaż porównywalna +30,3% r/r), intensywnym otwarciom nowych sklepów stacjonarnych marki Sinsay oraz sprzedażom w kanale internetowym. Największe przychody wśród marek osiągnęło Sinsay, co wynika z rozwoju jej powierzchni oraz ze wzrostu popularności odzieży z segmentu value-for-money, do którego marka należy” – czytamy w sprawozdaniu.
Koszty operacyjne poniesione przez grupę w I półroczu 2022 roku były wyższe o ok. 25% r/r. Na ich wzrost wpłynęły wyższe koszty najmu ze
względu na rosnący udział czynszów zależnych od obrotu oraz niekorzystny dla spółki kurs euro, w której to walucie w większości denominowane są czynsze, podała spółka.
„Wyższe koszty operacyjne r/r spowodowały, że marża operacyjna uzyskana w I półroczu 2022/23 kształtowała się na niższym poziomie niż rok wcześniej, tj. na poziomie 6,9%, o 4,5 pkt proc. mniej niż rok wcześniej” – czytamy również.
„Wydatki inwestycyjne (Capex) w I półroczu 2022/23 wyniosły 492,6 mln zł, tj. ok. 8% mniej w stosunku do I półrocza roku poprzedniego, głównie ze względu na niższe nakłady na budowę salonów za granicą (zahamowanie rozwoju sieci sprzedaży w Rosji i w Ukrainie)” – czytamy dalej w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. r.obr. 2022/23 r. wyniósł 289,81 mln zł wobec 113,94 mln zł zysku rok wcześniej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews