LPP odnotowało wzrost sprzedaży w ujęciu like-for-like (LfL) o ponad 3% dla wszystkich marek w II kwartale bieżącego roku, poinformował dyrektor controllingu i finansów Marcin Bójko. Brand Reserved zanotował dotychczas w III kwartale 5% wzrost LfL.
„Jeśli chodzi o LfL w II kw. to było pozytywne – lekko ponad 3% dla wszystkich brandów. Marka Sinsay osiągnęła dwucyfrowe pozytywne wartości LfL, House też dwucyfrowe wysokie pozytywne wartości, a reszta brandów była na minusie” – powiedział Bójko podczas telekonferencji.
„Natomiast w Reserved był już 5-proc. wzrost LfL w III kw.” – dodał CFO i wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.
Wcześniej spółka podała, że LPP odnotowało 444 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. roku obrotowego 2024 maj-lipiec 2024) wobec 438 mln zł zysku rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 611 mln zł wobec 607 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 018 mln zł wobec 944 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 005 mln zł w r.obr. II kw. 2024 wobec 4 575 mln zł rok wcześniej.
W I poł. r.obr. 2024 (luty-lipiec 2024) spółka miała 720 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 548 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 9 311 mln zł w porównaniu z 8 215 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 813 mln zł wobec 1 494 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Wysokie dynamiki sprzedaży w sklepach stacjonarnych tj. +19,2% r/r Grupa uzyskała dzięki wzrostom r/r powierzchni handlowej (otwarto netto 217 nowych sklepów) oraz pozytywnym LFL tj. +5,1% w prawie wszystkich markach (za wyjątkiem Reserved), podano wcześniej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews