Grupa LPP podtrzymała plan osiągnięcia przychodów w roku obrotowym 2024 w przedziale 20-21 mld zł oraz marży brutto na sprzedaży w granicach 52-53%, natomiast zwiększyła tegoroczny capex do 1,9 mld zł z 1,5 mld zł prognozowanych we wrześniu, podała spółka. Przychody offline mają wzrosnąć o 23% (wobec prognozowanego we wrześniu wzrostu o 25% r/r), a online – dwucyfrowo.
„Wzrost sprzedaży celem na 2024 rok
* Przychody Grupy 20-21 mld zł
* Marża brutto na sprzedaży 52-53%.
* SG&A/ Sprzedaż max. 40% – utrzymanie efektywności kosztowej.
* Przychody offline – powierzchnia +23% r/r i pozytywne LFL.
* Przychody online – dwucyfrowy wzrost r/r.
* Capex 1,9 mld zł, z tego 1,4 mld zł na sklepy.
* Bezpieczny poziom zadłużenia (brak planów rolowania obligacji)” – czytamy w prezentacji wynikowej.
Spółka podała też, że w IV kw. Grupa planuje otworzyć łącznie 290 nowych salonów wszystkich marek. Sprzedaż w walutach stałych w okresie 1 listopada – 10 grudnia wzrosła o 22,4% r/r, podano też w prezentacji.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 1 299 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 1 124 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 14 523 mln zł w porównaniu z 12 565 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2 970 mln zł wobec 2 653 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Sieć sprzedaży stacjonarnej liczy 2 574 sklepy o łącznej powierzchni 2 254,8 tys. m2 w 29 krajach. Grupa chce podwoić liczbę sklepów Sinsay i zwiększyć sieć sprzedaży Grupy do 4400 sklepów do końca 2025 r.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews