LPP liczy, że uda się zrealizować w roku obrotowym 2023/2024 (luty 2023 – styczeń 2024) 17,5 mld zł przychodów, a w kolejnym roku – ponad 20 mld zł. Udział sprzedaży internetowej w przychodach grupy będzie rósł z poziomu z 24,6% na koniec III kw. r.obr. 2023/2024, poinformował wiceprezes CFO LPP, Przemysław Lutkiewicz.
„Grudzień zapowiada się bardzo dobrze, widzimy kilkunastoprocentowe wzrosty w online i duże dwucyfrowe wzrosty w offlinie. […] Mówiliśmy wcześniej o 18 mld zł przychodów, czego nie uda się zrealizować, ale cel 17,5 mld zostanie zrealizowany. Celem na rok przyszły jest poprawa sprzedaży, chcielibyśmy, aby przychody w przyszłym roku wyniosły minimum, czyli troszkę ponad 20 mld zł” – powiedział Lutkiewicz podczas wideokonferencji.
„Sprzedaż internetowa to jedna czwarta sprzedaży i wydaje się, że z czasem ten udział będzie rósł” – dodał.
Spółka podała w prezentacji, że sprzedaż internetowa w III kw. 2023/24 stanowiła 24,6% przychodów z Polski (23,7% w III kw. 2022/23) oraz 23,6% przychodów Grupy (23,6% w III kw. 2022/23).
Wcześniej spółka podawała, że widzi dobre perspektywy sprzedaży w IV kw. i zakłada możliwość osiągnięcia ponad 17 mld zł sprzedaży w roku obrotowym 2023/2024 (luty 2023 – styczeń 2024), a jednocześnie na kolejny rok finansowy 2024/25 LPP spodziewa się przychodów w wysokości ok. 20 mld zł.
W I-III kw. r.obr. 2023/2024 (luty-październik 2023 r.) spółka miała 1 127,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej wobec 685,1 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 12 565,3 mln zł w porównaniu z 11 741,6 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2 653 mln zł wobec 1 558 mln zł zysku (po przekształceniu) w tym ujęciu rok wcześniej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews