LPP ocenia, że emisja obligacji nie będzie spółce potrzebna, poinformował wiceprezes i CFO Przemysław Lutkiewicz.
„Widzimy, że nasza sytuacja finansowa jest dużo lepsza, a patrząc na niskie wykorzystanie linii kredytowych, faktoringowych widzimy, że obligacje nie będą nam potrzebne. Czyli plany są takie, żeby nie emitować obligacji, a nawet spłacić te, które wyemitowaliśmy w 2019 roku” – powiedział Lutkiewicz podczas wideokonferencji, pytany czy spółka podjęła decyzję w sprawie wyjścia na rynek z obligacjami.
Wcześniej LPP informowało, że pod koniec roku przeanalizuje kwestie ewentualnych emisji obligacji.
We wrześniu 2022 r. akcjonariusze LPP zdecydowali podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia o wyrażeniu zgody na emisję obligacji do kwoty 500 mln zł oraz euroobligacji do kwoty 500 mln euro, a obie emisje miały być przeprowadzone do końca 2023 r.
Z kolei w 2019 r. LPP podjęło uchwałę o emisji 300 tys. sztuk niezabezpieczonych pięcioletnich obligacji na okaziciela o wartości nominalnej 1 tys. zł każda i łącznej wartości nominalnej 300 mln zł. Dniem wykupu obligacji miał być 12 grudnia 2024 roku.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews