M Food odnotował 1,09 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2023 r. wobec 2,81 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 0,66 mln zł wobec 3,45 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 46,28 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 54,28 mln zł rok wcześniej.
„W I kwartale 2023 przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 46.282,8 tys. zł i były niższe o 14,7% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Niższe przychody ze sprzedaży osiągnięte w I kwartale 2023 roku w porównaniu do I kwartału 202 roku wynikały ze spadku cen zakupu i sprzedaży miodu o ponad 11,3%, które po wzroście po wybuchu konfliktu zbrojnego w Ukrainie zaczęły spadać i stabilizować się na wcześniejszych poziomach. Zysk netto w I kwartale 2023 roku wyniósł około 1 090 tys. zł, podczas gdy w I kwartale 2022 roku osiągnął około 2 815 tys. zł” – czytamy w sprawozdaniu finansowym.
„W I kwartale 2023 r. Grupa skupiała się na realizacji zawartych kontraktów, zapewnieniu korzystnych warunków zakupu od dotychczasowych dostawców, jak również na poszukiwaniach nowych dostawców i nowych rynków zbytu. Spółki operacyjne M Food nieustannie wypracowują jak najlepsze rozwiązania ograniczające ryzyka związane z wahaniami kursów walut oraz ryzyka związane z wahaniami cen zakupu i sprzedaży produktów apikultury. Pierwszy kwartał roku to także kontynuacja podjętych w poprzednich kwartałach działań związanych z kontraktowaniem zwiększonych ilości miodu z kierunków innych niż Ukraina, w związku z toczącą się na jej terytorium wojną” – dodano.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2023 r. wyniosła 0,2 mln zł wobec 62 tys. zł straty rok wcześniej.
M Food to polska spółka holdingowa, jeden z czołowych graczy na rynku obrotu miodem i produktami pszczelimi w Europie oraz największy w Europie Środkowo-Wschodniej gracz w tym sektorze. Jest obecna na czterech kontynentach. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w 2011 r.
Źródło: ISBnews