Maxcom odnotował 0,34 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2023 r. wobec 2,35 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 1,72 mln zł wobec 1,4 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 68,5 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 71,42 mln zł rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży grupy w pierwszym półroczu 2023 roku wyniosły 68 497 tys. zł i były niższe o 4% w stosunku do porównywalnego okresu 2022 roku, co jest wynikiem w głównej mierze zmian zasad konsolidacji spółek Comtel Group, które na dzień 30.06.2023 roku konsolidowane były metodą praw własności a na dzień 30 czerwca 2022 roku metodą pełną, podano w raporcie.
Sprzedaż produktów oferowanych przez grupę realizowana jest zarówno w kraju, jak i za granicą. Przychody ze sprzedaży krajowej stanowiły, w pierwszym półroczu 2023 roku 50%, Udział sprzedaży zagranicznej w przychodach ogółem kształtował się na poziomie 50%, podano również.
W I półroczu 2023 roku Grupa zrealizowała zysk na działalności operacyjnej w wysokości 1 718 tys. zł. Spółka wypracowała ujemny wynik na działalności finansowej w wysokości 2 015 tys. zł, na co wpływ w głównej mierze miały koszty finansowania zewnętrzne go oraz różnice kursowe. Grupa odnotowała stratę netto w pierwszym półroczu 2023 roku w wysokości 521 tys. zł.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2023 r. wyniosła 1,88 mln zł wobec 1,5 mln zł straty rok wcześniej.
Maxcom jest dostawcą rozwiązań telekomunikacyjnych – tradycyjnych aparatów telefonicznych dedykowanych określonym grupom odbiorców – zwłaszcza seniorom. Spółka rozwija inne linie biznesowe wpisujące się w trendy zdrowego stylu życia i elektromobilności, jest także wyłącznym dystrybutorem marki globalnej marki nowoczesnych smartfonów Meizu. Maxcom zadebiutował na GPW w 2017 r.
Źródło: ISBnews