MCI Capital celuje w ponad 1 mld euro pod zarządzaniem w wizji na 2025 rok i zakłada bardziej aktywne spojrzenie na gaming i cleantech w ramach nowych inwestycji, poinformował prezes Tomasz Czechowicz. Nie wyklucza IPO spółki IAI w przyszłym roku jeśli poprawi się giełdowa koniunktura.
„Nasza wizja na 2025 zakłada ponad 1 mld euro pod zarzadzaniem (AUM), przy 100-150 mln euro nowych inwestycji średniorocznie” – powiedział Czechowicz podczas wideokonferencji prasowej.
Wiceprezes MCI Capital Ewa Ogryczak dodała, że w ciągu trzech lat fundusz może przeprowadzić 1-2 mld zł inwestycji przy aktywnym wykorzystaniu dostępnych rozwiązań fundraisingowych opartych o dług.
„Planujemy m.in. pracować nad finansowaniem podobnym do pozyskanego w ub.r. od ING Banku” – wskazała Ogryczak.
MCI Capital skupia się na strategii buyout obejmującej 2-3 inwestycje rocznie z equity ticket 25-100 mln euro, realizowane przez MCI.EuroVentures oraz jedną rekapitalizację rocznie w ramach portfela. Fundusz nadal celuje w liderów gospodarki cyfrowej regionu CEE i okazyjnie Europy Zachodniej. Szuka m.in. dwucyfrowego wzrostu organicznego, potencjału do konsolidacji rynkowej i budowania regionalnego, europejskiego lub globalnego czempiona. Do biznesów cyfrowych, które od lat znajdują się w orbicie zainteresowań MCI, Czechowicz wskazał na „bardziej aktywne spojrzenie na gaming i climate-tech”. Fundusz ocenia, że obecne uwarunkowania rynkowe (szczególnie globalne przeceny spółek technologicznych) są „unikalną okazją do atrakcyjnych inwestycji, które powinny generować wysokie wyniki dla grupy w następnych latach”.
Jednocześnie w latach 2023-27 MCI Capital szacuje wartość wyjść z inwestycji na poziomie 2,5-4 mld zł. W ramach roadmapy wyjść w 2023 r. przewidywane są transakcje Focus Telecom (PE/strategiczny/rekapitalizacja), Vortex, eSky (rekapitalizacja). W 2024 roku IAI (PE/strategiczny/IPO), Answear (ABB/PE/rekapitalizacja), Gett (PE/strategiczny/rekapitalizacja), travelata (strategiczny/MBO), GameDesire (strategiczny/MBO), Linxdatacenter (dywidenda), Azimo (II transza). Na 2025 przewidywane są netrisk (strategiczny/PE/rekapitalizacja), Morele (IPO/PE/rekapitalizacja). Na 20226 roadmapa uwzględnia eSky (PE/strategiczny/IPO), Kriya (IPO/strategiczny/rekapitalizacja), asgoodasnew (PE/IPO), PapayaGlobal (IPO/strategiczny). Z kolei na 2027 transakcję PHH (strategiczny/IPO/PE).
Czechowicz stwierdził ponadto, że Answear jest istotnie niedoszacowany na giełdzie i MCI rozważa zbudowanie na spółce „dużej pozycji”. W przypadku spółki IAI nie wykluczył scenariusza IPO jeśli koniunktura na giełdzie się poprawi.
Wiceprezes MCI Capital dodała, że zmiana modelu dystrybucji środków do inwestorów i wprowadzenie możliwości sprzedaży akcji przez akcjonariuszy do podmiotu z grupy MCI.EuroVentures ma na celu niwelowanie dyskonta wyceny rynkowej MCI (ok. 17 zł) do NAV (ok. 37 zł na koniec grudnia 2022), co nie udało się w przypadku dywidendy. „Mam nadzieje, że kiedyś jak się spotkamy i nasza wycena rynkowa będzie przekraczać NAV” – stwierdziła Ogryczak.
MCI Capital jest jednym z największych technologicznych funduszy inwestycyjnych w Europie Środkowej. Fundusz inwestuje 25-100 mln euro w cyfrowych czempionów: spółki technologiczne, spółki przechodzące transformację cyfrową oraz infrastrukturę IT. Fundusz był zaangażowany m.in. w Mall.cz (e-commerce, Czechy), WP.pl (media cyfrowe, Polska), Invia (e-travel, CEE), Dotpay/eCard (fintech, Polska), iZettle (fintech, global) oraz ATM SA (centra danych, Europa).
Źródło: ISBnews