Fudusz MCI.TechVentures zrealizował całkowite wyjście z inwestycji w Answear.com, sprzedając w transakcji typu ABB cały posiadany pakiet 3 666 355 akcji, czyli 19,32% kapitału zakładowego, i realizując blisko 3-krotny zwrot Cash-on-Cash, podał fundusz. Fundusz zakłada realizację kolejnych wyjść z inwestycji w tym roku.
„Transakcja wpisuje się w strategię MCI zakładającą realizację zwrotu z inwestycji poprzez sprzedaż dojrzałych aktywów i reinwestowanie kapitału w kolejne projekty inwestycyjne w sektorze nowych technologii. Fundusz zakłada realizację kolejnych wyjść z inwestycji w tym roku” – czytamy w komunikacie.
Inwestycja MCI w Answear była prowadzona we współpracy z założycielem i CEO spółki – Krzysztofem Bajołkiem. W okresie inwestycyjnym zrealizowano strategię rozwoju Answear do pozycji w jednego z liderów fashion e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Kluczowymi etapami tego rozwoju były ekspansja międzynarodowa, konsekwentne rozszerzanie oferty produktowej oraz przyciąganie nowych marek, w tym poprzez strategię buy-build (akwizycje), podano.
„Answear to świetna historia wzrostu. Firma rozwija się znacznie szybciej od konkurentów i zwiększa przychody w tempie 15-20% rocznie. Duży wkład w tej projekt miał też przez lata Tomasz Czechowicz. Spółka zrealizowała dla nas ważny etap transformacji w kierunku marek premium i zakończyła integrację PRM, co obciążyło wyniki poprzedniego roku. Answear ma bardzo silny zespół menadżerski, który na kolejne lata postawił sobie ambitne cele i jestem przekonany, że je osiągnie. Dzisiejsza transakcja spotkała się z dużym zainteresowaniem i była bardzo udana. Firma pozyskała świetnych inwestorów finansowych, którymi są wiodące polskie fundusze. Jest to na pewno też wyraz zaufania rynku do MCI i Answear” – powiedział partner zarządzający MCI Capital, członek rady nadzorczej Answear Paweł Borys, cytowany w komunikacie.
MCI, pozostając w gronie akcjonariuszy oraz zobowiązując się do 9 miesięcznego lock-upu, potwierdza swoje przekonanie co do perspektyw dalszego wzrostu i realizacji tych celów przez Answear, podano także.
Wcześniej Answear.com podał, że otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję. W ramach procesu przyspieszonego budowania księgi popytu zainteresowanie inwestorów było na tyle istotne, że liczba akcji sprzedawanych przez akcjonariusza sprzedającego została zwiększona z 15,01% do 19,32% akcji w kapitale zakładowym spółki. Oferta została skierowana wyłącznie do wybranych inwestorów spełniających określone kryteria, tj. inwestorów kwalifikowanych i inwestorów, którzy nabywają akcje oferowane o łącznej wartości co najmniej 100 tys. euro na jednego inwestora.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews