Mennica Polska podtrzymuje zainteresowanie odkupem 50% udziałów w stołecznym biurowcu „Mennica Legacy Tower” od Golub GetHouse, poinformowała spółka. Liczy ponadto na stabilizację w segmencie płatności elektronicznych oraz perspektywę przywrócenia jego rentowności w niedługim czasie.
„Złożona przez nas w sierpniu 2021 roku oferta nie doczekała się żadnej odpowiedzi. Tymczasem proponowana przez nas transakcji odkupu, zakończyłaby wieloletni spór po stronie akcjonariuszy Golub GetHouse. Należy jednocześnie podkreślić, że nasza oferta była, jak do tej pory, jedyną zgodną z umową joint venture” – powiedział prezes Mennicy Polskiej Grzegorz Zambrzycki, cytowany w komunikacie.
W połowie ub.r. Mennica Polska podjęła decyzję w przedmiocie złożenia oferty nabycia pozostałych 50% akcji spółki Mennica Towers GGH MT (która jest bezpośrednim właścicielem inwestycji Mennica Legacy Tower w Warszawie), zapewnienia spłaty wyemitowanych przez nią obligacji oraz nabycia udziałów w spółce GGH MT przez spółkę zależną pod firmą Mennica Polska Spółka Akcyjna Tower S.K.A. Cena za akcje, cena za udziały oraz kwota spłaty obligacji stanowiły łącznie 123 mln euro.
Mennica Polska opublikowała dziś wyniki za 2021 r. Przychody netto ze sprzedaży za 2021 rok wyniosły ponad 1,3 mld zł i były wyższe o ponad 365 mln zł r/r. Po oczyszczeniu wyników ze zdarzeń nietypowych zysk netto był wyższy o ponad 18% (78,4 mln zł wobec 66,2 mln zł w 2020 r.), wynik ze sprzedaży wzrósł o blisko 11% do 91,5 mln zł, a EBITDA wyniosła 113,8 mln, co oznacza wzrost o 12% r/r.
„Kluczowy wpływ na wyniki w okresie sprawozdawczym miał bardzo wysoki popyt na złoto, przekładający się na wzrost sprzedaży produktów inwestycyjnych z tego kruszcu o ponad 70% względem roku poprzedniego oraz sprzedaż ostateczna lokali w projektach 'Mennica Residence’ i 'Bulwary Praskie’. Z satysfakcją podsumowaliśmy także coraz większą stabilizację w segmencie płatności elektronicznych. Wpływ na to miał powrót pasażerów do przemieszczania się środkami transportu publicznego, nowo pozyskane kontrakty, a także efekty naszych wcześniejszych działań w odpowiedzi na wyzwania, jakie pojawiły się wraz z pandemią – dodał prezes Mennicy Polskiej.
Członek zarządu i dyrektor finansowy w Mennicy Polskiej Artur Jastrząb zaznaczył, że niższa rentowność względna sprzedaży jest skutkiem jedynie wzrostu w strukturze przychodów sprzedaży złota inwestycyjnego, które z natury charakteryzuje się niskimi marżami.
„Z dużą nadzieją patrzymy na stabilizację w segmencie płatności elektronicznych oraz perspektywę przywrócenia jego rentowności w niedługim czasie. Już w drugiej połowie ubiegłego roku obserwowaliśmy zdecydowane ożywienie w ruchu pasażerskim. W niektórych lokalizacjach sprzedaż wzrosła do poziomu 85-90%, a czasami nawet powyżej tego, co odnotowywaliśmy przed pandemią. Jednocześnie w 2021 roku prawie wszystkie miasta prolongowały nasze kontrakty, co wydłuży okres amortyzacji projektów, a finalnie wpłynie na poprawę wyników segmentu. Zbudowaliśmy także własny serwis urządzeń, co daje nam perspektywę bardzo wymiernych korzyści finansowych dla spółki w kolejnych latach” – wskazała członek zarządu i dyrektor ds. płatności Elektronicznych w Mennicy Polskiej Katarzyna Budnicka.
Mennica Polska, uznawana za jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie mennic na świecie, jest czołowym producentem monet i numizmatów w Polsce oraz Europie. Jest także jedynym producentem sztabek złota inwestycyjnego w Polsce oraz liderem w zakresie wdrażania, obsługi i rozwoju systemów karty miejskiej. Ponadto realizuje inwestycje deweloperskie w Warszawie. Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.
Źródło: ISBnews