Grupa Mercator Medical wypracowała szacunkowo ok. 164,7 mln zł wyniku EBITDA (spadek o 30% r/r) i ok. 146,6 mln zł zysku netto (spadek o 30% r/r) przy 535,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 43% r/r) w II kw. 2021 r., podała spółka, prezentując wstępne dane.
„Sygnalizowany przez nas wielokrotnie trend zniżkujących cen rękawic skłania klientów do ostrożniejszych zakupów. W naturalny sposób w takim otoczeniu biznesowym rentowność segmentu dystrybucyjnego znalazła się pod presją z racji przesunięcia czasowego zakupów i transportu z Azji do Europy wobec fizycznej sprzedaży do klientów. Wstępny, szacunkowy wynik EBITDA byłby wyższy o około 55,1 mln zł, gdyby został oczyszczony z zawiązanych nowych rezerw na wartość towarów kupionych po cenach wyższych niż obecnie możliwe do uzyskania ceny sprzedaży” – skomentował członek zarządu ds. finansowych w Grupie Mercator Medical Witold Kruszewski, cytowany w komunikacie.
Według wyników oczyszczonych, zysk EBITDA w II kw. br. wyniósł 219,8 mln zł (spadek o 6% r/r), a zysk netto to 191 mln zł (spadek o 9% r/r).
„Widzimy również, choć z opóźnieniem, reakcje klientów segmentu produkcyjnego na zmiany otoczenia rynkowego. O dwóch renegocjowanych kontraktach długoterminowych poinformowaliśmy właśnie raportami bieżącymi. Jednak warto podkreślić, że cała nasza produkcja znajduje odbiorców po akceptowanych przez nas cenach. Każdego dnia pracujemy nad maksymalizacją naszej efektywności, naszych zysków. Inwestujemy również w rozwój, mając wypracowane w minionych kwartałach bardzo dobre fundamenty finansowe” – dodał Kruszewski.
Bazując na wstępnych, szacunkowych rezultatach II kwartału, Grupa Mercator Medical wypracowała w I półroczu br. prawie 0,5 mld zł wyniku EBITDA przy blisko 1,1 mld zł przychodów, podano także.
Prezentowane wielkości mają charakter wstępny i szacunkowy. Skonsolidowany raport za pierwsze półrocze 2021 r. jest w trakcie przygotowania, a jego publikacja przewidywana jest na 15 września 2021 r., podsumowano.
Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,83 mld zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews