Mercator Medical zakończył pierwszy skup akcji własnych, w ramach którego nabył 252 931 walorów w celu umorzenia, za łączną kwotę (tj. w etapie z ub. i tego roku) 30,7 mln zł, podała spółka.
„Podczas sesji giełdowych w dniach 20-26 stycznia br. dom maklerski w imieniu spółki kupił 56 293 jej akcji po średniej cenie 355,97 zł (łączna wartość przekracza 20 mln zł). Wraz z nabyciem w połowie ub.r. 196,6 tys. walorów za 10,6 mln zł spółka Mercator Medical zrealizowała skup akcji własnych o wartości 30,7 mln zł, zatwierdzony przez walne zgromadzenie na początku czerwca zeszłego roku” – czytamy w komunikacie.
Łącznie spółka nabyła 252 931 akcji własnych w celu umorzenia po średniej cenie 121,21 zł za sztukę.
„Skup ten był uzupełnieniem wypłaconej dywidendy za rok 2019, której wielkość z przyczyn formalnych była znacznie ograniczona. Cieszymy się, że wyniki roku 2020 były wielokrotnie wyższe i będziemy mogli podzielić się nimi z akcjonariuszami. Podtrzymujemy przeznaczenie 35% wyniku netto na dywidendę i ewentualny kolejny skup akcji własnych. O konkretnych kwotach zadecydują akcjonariusze podczas walnego zgromadzenia, zatwierdzającego sprawozdanie roczne” – powiedział CFO Witold Kruszewski, cytowany w komunikacie.
Wstępne, szacunkowe wyniki za czwarty kwartał wskazują na wzrost sprzedaży do ponad 654 mln zł (5x więcej r/r), co pozwoliło na wypracowanie rekordowych wartości wyniku EBITDA (414 mln zł) i zysku netto (370 mln zł). Na tej bazie zysk netto za rok 2020 można szacować na blisko 957 mln zł, podano także.
„Z optymizmem patrzymy na rok 2021. Zamierzamy również w kolejnych latach sowicie dzielić się zyskami z akcjonariuszami przy jednoczesnym prowadzeniu inwestycji rozwojowych” – zaznaczył Kruszewski.
Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 540 mln zł w 2019 r.
Źródło: ISBnews