Mex Polska odnotował 1,01 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I połowie 2024 roku wobec 1,49 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
„Mex Polska, notowana na GPW spółka holdingowa działająca w branży gastronomicznej, w pierwszym półroczu 2024 roku zanotowała 1,3 mln zł zysku netto [ogółem], jednak należy zwrócić uwagę, że zastosowanie MSSF 16 negatywnie wpłynęło na wynik, co jest efektem podpisania przez Grupę Mex nowych, długoterminowych umów najmu. Bez uwzględnienia tego czynnika, wynik netto wyniósłby *1,9 mln zł i wzrósłby o *24% rok do roku” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
„MSSF16 wpływa na wynik netto tym intensywniej, im więcej w danym okresie wchodzi w życie nowych, długoterminowych umów najmu. Nie wpływa to jednak bezpośrednio na bieżącą zdolność do generowania gotówki. Po wyłączeniu wpływu tego czynnika, nasz zysk netto wzrósłby r/r o prawie 25%. Nie zwalniamy tempa, naszym celem jest kontynuowanie systematycznego wzrostu wartości Grupy. W tym też celu, lada moment przedstawimy naszym Akcjonariuszom aktualizację strategicznych planów rozwoju” – skomentował prezes Paweł Kowalewski, cytowany w komunikacie.
Zysk operacyjny wyniósł 2,35 mln zł wobec 2,42 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 7,43 mln zł wobec 6,63 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 49,1 mln zł w I poł. 2024 r. wobec 44,6 mln zł rok wcześniej.
„Od początku bieżącego roku Grupa otworzyła sześć nowych lokali: cztery w ramach kultowej marki Pijalnia Wódki i Piwa i jeden pod szyldem Chicas&Gorillas. Jednocześnie w sierpniu uruchomiony został pierwszy lokal najmłodszego konceptu Grupy o nazwie – Spoko Taco, który wzbogacił krakowski rynek gastronomiczny. Do końca 2024 roku Grupa planuje otwarcie co najmniej trzech kolejnych lokali własnych. Aktualnie Grupa Mex Polska liczy już 50 popularnych i dochodowych lokali gastronomicznych” – czytamy w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2024 r. wyniósł 3,72 mln zł wobec 2,59 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Mex Polska zarządza lokalami gastronomicznymi, rozwija marki: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki i Piwa, Chicas & Gorillas oraz Spoko Taco. Od 2012 roku spółka jest notowana na głównym rynku GPW.
Źródło: ISBnews