Mex Polska odnotował 1,29 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I poł. 2024 r. wobec 1,62 mln zł rok wcześniej, podała spółka, prezentując szacunkowe dane. Na wysokość zysku netto w dużej mierze negatywny wpływ miało zastosowanie MSSF16. Bez uwzględnienia tego czynnika wyniósłby on 1,84 mln zł i wzrósł w stosunku do 2023 roku o 22,4%. Wstępne skonsolidowane przychody netto sięgnęły 49,1 mln zł wobec 44,6 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej wynosi szacunkowo 2,45 mln zł w porównaniu do 2,42 mln zł za analogiczny okres poprzedniego roku (wzrost o 1,2%).
„Pierwsza połowa roku była dla nas bardzo intensywna i pełna rozwoju, co przełożyło się na wzrost przychodów oraz stabilizację zysków operacyjnych. Mimo negatywnego wpływu nowych dużych umów najmu i MSSF16 nasze wyniki finansowe potwierdzają, że Grupa cały czas zarabia i rozwija się zgodnie z planem. Po oczyszczeniu z MSSF 16 zysk netto i EBIT w rzeczywistości wzrosłyby mniej więcej o solidne 20%. Naszym celem jest utrzymanie tego tempa, obecnie pracujemy nad aktualizacją kluczowych założeń planów rozwoju, których szczegóły przedstawimy naszym akcjonariuszom już wkrótce” – powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy Dariusz Kowalik, cytowany w komunikacie.
Mex Polska konsekwentnie rozwija swój biznes poprzez równoległy rozwój kilku niezależnych i rentownych konceptów gastronomicznych. Najnowszym brandem Grupy jest meksykański street food Spoko Taco, którego pierwszy lokal został usytuowany w krakowskim Pasażu Bielaka.
„To nie koniec otwarć na ten rok. Do końca br. planowane jest otwarcie co najmniej 3 nowych lokali własnych: dwóch w Katowicach oraz jeszcze jednego w Krakowie – we wspomnianym Pasażu Bielaka. Grupa posiada w tej lokalizacji już łącznie 3 lokale w ramach 3 różnych konceptów i nie obawia się kanibalizacji popytu, bazując na potencjale prestiżowej lokalizacji oraz znanym profilu konsumenta” – czytamy dalej.
Ostateczne wyniki finansowe Grupy za I półrocze 2024 r. zostaną opublikowane 25 września.
Grupa Mex Polska zarządza lokalami gastronomicznymi, rozwija marki: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki i Piwa, Chicas & Gorillas oraz Spoko Taco. Od 2012 roku spółka jest notowana na głównym rynku GPW.
Źródło: ISBnews