Mex Polska odnotowało 295 tys. zł skonsolidowanego zysku netto w I kwartale 2023 r. w porównaniu do 803 tys. zł straty rok wcześniej, podała spółka, prezentując szacunkowe dane. Wstępne skonsolidowane przychody netto sięgnęły 20,11 mln zł (wzrost o 33% r/r).
Według wstępnych skonsolidowanych danych skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej wyniósł 696 tys. zł wobec straty 254 tys. zł w I kwartale 2022 r., a zysk EBITDA 2,77 mln zł wobec 1,75 mln zł w I kwartale 2022 r.
Ostateczne wyniki za I kwartał 2023 r. zostaną opublikowane 30 maja 2023 roku.
„Cieszę się, że pomimo utrzymującej się trudnej sytuacji makroekonomicznej i wysokiej inflacji, Grupie Mex Polska udaje się konsekwentnie rozwijać, a nasze lokale przyciągają coraz to szerszą grupę klientów. To zasługa zdywersyfikowanej mapy lokalizacji, odpowiednio dobranej polityki prowadzenia poszczególnych konceptów, przemyślanej oferty, a także kontroli rentowności poszczególnych lokali. Dzięki temu sukcesywnie rośniemy i osiągamy coraz lepsze wyniki finansowe. Zgodnie z szacunkowymi danymi, w I kwartale br. odnotowaliśmy znaczący wzrost zarówno skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży, jak i wyniku EBITDA, odpowiednio o 33% i 58% r/r” – powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy Mex Polska Dariusz Kowalik, cytowany w komunikacie.
Nadrzędnym celem Mex Polska pozostaje dalsze skalowanie biznesu, poprzez równoległy rozwój kilku niezależnych i rentownych konceptów gastronomicznych zlokalizowanych na terenie całego kraju, podano.
„Podchodzimy do naszych planów długoterminowo i w takiej perspektywie oceniamy aktualne pozycje naszych konceptów portfelowych. Dlatego chcemy na bieżąco pozyskiwać nowe atrakcyjnie zlokalizowane lokale, których budowa będzie finansowana ze środków własnych lub będzie wynikiem umów franczyzowych. Aktualnie prowadzimy kilka rozmów z nowymi potencjalnymi partnerami. Liczę, że ich finał przebiegnie pomyślnie i już niedługo będziemy mogli się pochwalić nowymi lokalizacjami” – powiedział prezes Paweł Kowalewski.
Spółka podała też, że znaczący wpływ na osiąganą sprzedaż Grupy ma oferta konceptu Pijalnia Wódki i Piwa, a obecnie na wszystkie 44 lokale Grupy, 32 należą do tego konceptu.
Grupa Mex Polska zarządza 44 lokalami gastronomicznymi (stan na 21.03.2023). Grupa rozwija marki: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki i Piwa. Najnowszym konceptem jest Chicas & Gorillas. Od 2012 roku spółka jest notowana na głównym rynku GPW.
Źródło: ISBnews