Miraculum odnotowało 0,27 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2023 r. wobec 0,66 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 0,56 mln zł wobec 0,48 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,54 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 10,59 mln zł rok wcześniej.
„Przychody spółki ze sprzedaży w Q1 2023 roku wzrosły o 37 % w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Spółka poprawiła wynik EBIT i EBITDA, a marża brutto rosła szybciej niż koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. Zysk netto wyniósł 267 tys zł. Wzrost sprzedaży, poprawa EBIT, EBITDA i osiągniecie zysku netto zostało uzyskane przy dużej dyscyplinie kosztowej, racjonalnej polityce inwestycyjnej, dywersyfikacji i wzmocnieniu kanałów dystrybucji, optymalizacji rozwiązań logistycznych oraz efektywnego zarządzanie zapasami. Dynamiczny wzrost sprzedaży jest konsekwencją dywersyfikacji produktowej oraz zróżnicowanego targetowania cenowego produktów, w okolicznościach zauważalnych pierwszych sygnałów spowolnienia popytu konsumpcyjnego. […] Wzrosty sprzedaży obejmują wszystkie kanały sprzedaży. Najintensywniejsze wzrosty są w eksporcie (44%), nowoczesnym kanale sprzedaży (43 % – supermarkety, drogerie, dyskonty) oraz e-commerce (68%). Sprzedaż w e- commerce odnotowuje silne wzrosty, ale ze względu na wczesny etap rozwoju nie ma jeszcze istotnego znaczenia w ogólnych przychodach spółki. Spółka zakłada wzrost znaczenia tego kanały z uwagi na rozpoczęcie sprzedaży produktów również na marketplace: Allegro, Empik, Zalando oraz planowanej integracji z Modivo i bezpośredniej sprzedaży na Amazon” – czytamy w raporcie.
Największe znaczenie w przychodach spółki ma nowoczesny kanał sprzedaży (NKD), którego udział wynosi 47 % całości obrotów spółki (w roku poprzednim 45%). Na wzrost sprzedaży w NKD wpłynęło wzmocnienie istniejącej współpracy (m.in. drogerie Rossman, Hebe, Natura, Notino) oraz ponawiane lub nowe akcje z sieciami dyskontów (m.in. LIDL, Biedronka, Kaufland). Spółka odnotowała wzrosty przychodów praktycznie we wszystkich posiadanych markach, a największe nominalne wzrosty sprzedaży w Q1 2023 roku wygenerowały marki Chopin, Miraculum, Pani Walewska, WARS oraz Joko, podano także.
„Eksport spółki Miraculum w pierwszym kwartale 2023 roku w porównaniu do tego samego okresu 2022 wzrósł o 44%. Udział sprzedaży eksportowej systematycznie rośnie i wynosi obecnie 24% sprzedaży ogółem. Najważniejsze czynniki wpływające na dynamiczny rozwój sprzedaży eksportowej: 1. realizacja dostaw do klientów z Arabii Saudyjskiej i innych krajów Zatoki Perskiej (m.in. Zjednoczone Emiraty Arabskie), 2. rozwój współpracy z dotychczasowymi partnerami (wzrost wolumenu sprzedaży) i pozyskanie nowych klientów, 3. produkcja wybranych serii produktów z oferty spółki w dedykowanych opakowaniach (różne wersje językowe), 4. przygotowanie materiałów marketingowych spełniających oczekiwania kontrahentów na obcych rynkach (m.in. filmy szkoleniowe w różnych wersjach językowych). W celu zdywersyfikowania sprzedaży i jej zwiększenia, Dział Eksportu uczestniczył w marcu w targach w Bolonii. Stoisko spółki cieszyło się dużym zainteresowaniem i ciągu trzech dni odbyliśmy kilkadziesiąt spotkań z obecnymi klientami, ale przede wszystkim z potencjalnymi, nowymi partnerami. Obecnie jesteśmy w trakcie rozmów z kilkoma firmami (dystrybutorzy, sieci sklepów) i mamy nadzieję, że część z tych rozmów zakończy się podpisaniem umów i realizacją dostaw jeszcze w roku 2023” – czytamy dalej.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.Firma istnieje na rynku od 1924 roku. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.
Źródło: ISBnews