Miraculum odnotowało 0,3 mln zł jednostkowej straty netto w II kw. 2022 r. wobec 1,79 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 0,29 mln zł wobec 1,04 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,34 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 5,57 mln zł rok wcześniej.
„Przychody spółki ze sprzedaży w I półroczu 2022 roku wzrosły o 61% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Mocny wzrost przychodów jest wynikiem działań podjętych w 2021 roku – dywersyfikacji i umocnieniu kanałów dystrybucji, ścisłej dyscyplinie kosztowej, optymalizacji rozwiązań logistycznych oraz efektywnemu zarządzaniu zapasami. Spółka w I półroczu 2022 roku poprawiła wynik EBIT i EBITDA, a marża brutto rosła szybciej niż koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. Spółka konsekwentnie realizuje założenia poprawy rentowności i minione półrocze wpisuje się w trend poprawy sytuacji ekonomicznej Miraculum S.A. Spółka odnotowała wzrosty przychodów w większości posiadanych markach, a największe nominalne wzrosty sprzedaży w I półroczu 2022 roku wygenerowały marki Miraculum, JOKO, Być może…, Tanita, Pani Walewska oraz WARS” – czytamy w sprawozdaniu finansowym.
W I poł. 2022 r. spółka miała 0,97 mln zł straty netto w porównaniu z 2,52 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 20,93 mln zł w porównaniu z 12,98 mln zł rok wcześniej.
„Eksport spółki Miraculum w I półroczu 2022 roku w porównaniu do tego samego okresu 2021 wzrósł o 58%. Starając się zdecydowanie zwiększyć sprzedaż eksportową, napotykamy na nowe wyzwania i problemy, które musimy pokonać” – czytamy dalej w sprawozdaniu.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.
Źródło: ISBnews