Miraculum odnotowało 2,46 mln zł jednostkowej straty netto w 2022 r. wobec 4,11 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka. Wynik netto roku 2022 został w znacznym stopniu obciążony zmianą w linii aktywa z tytułu podatku odroczonego oraz zwiększonymi kosztami odsetek od otrzymanych pożyczek, co jest związane ze wzrostem stóp proc. Spółka pracuje nad dalszą poprawą marży i wyników na każdym poziomie rachunku zysków i strat.
Strata operacyjna wyniosła 0,53 mln zł wobec 2,81 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 0,48 mln zł wobec 1,82 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 43,31 mln zł w 2022 r. wobec 33,66 mln zł rok wcześniej. Spółka podała, że w 2022 roku marża na sprzedaży wzrosła o 36% r/r.
„Pomimo wzrostu kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, znaczący wzrost sprzedaży, przełożył się na poprawę wyniku EBIT i EBITDA. Celem zarządu na rok 2022 było osiągnięcie pozytywnej EBITDA, co się udało. Bardzo cieszy wzrost market share naszych brandów, ale głównym celem na najbliższą przyszłość jest dalsza poprawa efektywności funkcjonowania. Pracujemy nad dalszą poprawą marży i wyników na każdym poziomie rachunku zysków i strat” – powiedział członek zarządu Sławomir Ziemski, cytowany w komunikacie.
Spółka podkreśliła, że pomimo nadal trudnych warunków rynkowych (wzrost kosztów wytworzenia, inflacji, trwającej pandemii COVID oraz agresji Rosji na Ukrainę) nastąpił wzrost przychodów ze sprzedaży o 9,6 mln zł, przy jednoczesnym wzroście kosztów sprzedaży i ogólnozakładowych o 2 mln zł. Spółka odnotowała wzrosty przychodów we wszystkich kanałach sprzedaży. Wzrosty dotyczą szerokiego portfolio marek: Miraculum, Wars, Pani Walewska, oraz JOKO.
Spółka zaznaczyła też, że dynamicznie rozwija sprzedaż eksportową: w 2022 r. Miraculum poszerzyło zasięg geograficzny oferty m.in. o kraje Zatoki Perskiej, a w 2023 poza rozwojem współpracy na rynkach, gdzie spółka jest już obecna, jednym z celów jest wprowadzenie produktów spółki na rynki Europy Zachodniej, Azji i Ameryki Północnej.
„Liczymy, że nowa oferta produktowa w markach Joko, CHOPIN, MIRACULUM oraz Tanita, pomoże nam w wejściu na nowe rynki. Klienci wskazują nowości wdrożone w latach 2020-2022 jako produkty, którymi są najbardziej zainteresowani. Sprzedaż eksportowa w Miraculum systematycznie się umacnia i spodziewamy się, że będzie stanowić jeden z filarów wzrostu sprzedaży i wyników Miraculum w kolejnych latach” – powiedział Ziemski.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.Firma istnieje na rynku od 1924 roku. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.
Źródło: ISBnews