Move AI – firma motion-capture, umożliwiająca odwzorowywanie ruchu ludzkiego w świecie cyfrowym – pozyskała 10 mln USD na finansowanie w fazie seed, w której uczestniczyły Play Ventures, Warner Music Group, RKKVC, Level2 Ventures, Cell Cap, Chris Lee, Matthew Ball, Octava, Animoca Brands, Animoca Ventures, FOV Ventures, podał Level2 Ventures.
Do syndykatu inwestycyjnego dołączyli m.in. Andrzej Bartos (inwestor Private Equity) czy Michał Wróbel (Family Office). Finansowanie z tej rundy inwestycyjnej umocni pozycję Move AI jako światowego lidera w dziedzinie przechwytywania ruchu i przyspieszy rozwój kolejnych produktów.
„To niewątpliwie ważny moment dla Move AI. Jestem pod wrażeniem ich osiągnięć a w szczególności najnowszego produktu MoveONE, gdzie jako pierwsza firma na świecie może zaproponować usługi motion capture dla każdego posiadacza smartphone’a. Finansowanie w wysokości USD 10 mln wskazuje, że pomimo trudnego czasu na rynku VC najlepsze spółki nie mają problemu w zbieraniu kapitału. Jako inwestor jestem przekonany, że Move AI ma przed sobą świetlaną przyszłość i znaczący wpływ na przemysł animacji 3D” – powiedział zarządzający funduszem RKKVC Mateusz Bodio, cytowany w komunikacie.
„Animacja na bazie przechwytywania obrazu będzie wkrótce kluczowym elementem ekspresji artystycznej w metaverse’ach, grach i upowszechniającej się pogłębionej rzeczywistości. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycje, bo Move.AI jako pierwsza spółka technologiczna daje możliwość tworzenia wysokiej jakości ruchu awatarów każdemu twórcy, bez względu na budżet. Zakładamy, że w nadchodzących latach będzie wyraźna różnica w wartości rynkowej pomiędzy kreacjami graczy i artystów, a animacjami tworzonymi przez generative AI” – dodał general partner Level2 Ventures Adam Rudowski.
Move.ai osiągnął znaczący postęp w rozwoju i skalowaniu swoich produktów. Rozwiązanie Move One umożliwiające przechwytywanie ruchu za pomocą iPhone’a jest obecnie dostępne w wersji beta. Osoby zainteresowane mogą poprosić o dostęp, dołączając do listy oczekujących, a publiczne wprowadzenie produktu na rynek odbędzie się jeszcze w tym roku, podkreślono.
„Naszym celem w Move AI jest demokratyzacja animacji 3D. Jesteśmy podekscytowani możliwością wykorzystania tego finansowania, aby podwoić nasze wysiłki w celu obniżenia kosztów animacji 3D i uczynienia jej bardziej dostępną dla twórców” – podsumował współzałożyciel i dyrektor generalny Move AI Tino Millar.
Źródło: ISBnews