mPay uruchamia własną kartę płatniczą i przygotowuje kolejne usługi m.in. kantor walutowy, podała spółka. Do końca 2025 roku liczba użytkowników aplikacji może przekroczyć 2,5 mln.
„Naszym celem jest, by do końca 2025 r. liczba użytkowników mPay wzrosła do ok. 2,5 mln. Centralnym punktem naszego ekosystemu fintechowego jest mPortfel, za pośrednictwem którego klienci mogą korzystać z usług fintechowych bez konieczności posiadania konta bankowego. Jednym z głównych elementów oferty będzie karta debetowa, którą właśnie uruchamiamy w systemie VISA. Karta będzie bezpłatna dla osób, które zapewnią odpowiednie wpływy miesięczne na swój 'Rachunek w mPay’. Pracujemy też nad kolejnymi usługami, które będą wprowadzane do aplikacji w kolejnych kwartałach” – powiedział prezes mPay Andrzej Basiak, cytowany w komunikacie.
Użytkownicy kart będą mogli je łączyć z saldem w aplikacji, realizować transakcje kartami w internecie, w sklepach oraz wypłacać gotówkę w bankomatach. Pierwsze karty trafią do użytkowników już w październiku, a na przełomie października i listopada usługa będzie uruchomiona dla wszystkich użytkowników aplikacji. Partnerami mPay w tym projekcie są Visa i PlanetPay. W niedalekiej przyszłości karty będą też dostępne w ramach usług Google Pay oraz Apple Pay, podano.
Na przełomie roku spółka planuje też uruchomić kantor wymiany walut. Ta usługa umożliwi także realizację płatności i przelewów w wielu walutach przy użyciu konta lub karty.
„Firmy, które chcą się rozwijać i być konkurencyjne, muszą dziś brać udział w cyfrowym wyścigu w wymagającym otoczeniu rynkowym. Dlatego udoskonalamy i poszerzamy rozwiązania oraz produkty w ramach kompletnego i uzupełniającego się ekosystemu fintech. Pozwoli nam to generować wyższe marże, zwiększać przychody i liczbę użytkowników mPay, których obecnie mamy ponad 1,3 mln” – powiedział członek zarządu mPay Karol Zielinski.
W ramach mobilnych usług finansowych użytkownicy aplikacji mPay mogą – poza mPortfelem – korzystać już z możliwości opłacania jednym kliknięciem rachunków za prąd, gaz, telewizję, czy usługi telekomunikacyjne. Klienci z poziomu aplikacji mają też dostęp do szeregu ubezpieczeń.
Spółka zapowiada również poszerzanie oferty dla klientów B2B bazującą na architekturze API, co stwarza dodatkowy potencjał zwiększenia skali prowadzonej działalności. Już dziś mPay, przy wykorzystaniu własnej technologii, może w aplikacji partnera wdrożyć możliwość przyjmowania płatności za np. usługi transportowe, tworzenie własnych walletów płatniczych, czy stworzenie własnego ekosystemu płatniczego. Z usług B2B mPay korzystają między innymi: GPW i GPW Private Market, Bayer i yanosik.pl.
mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid za pomocą smartfona lub tabletu. Od 2007 r. mPay jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. Inwestorem strategicznym mPay od 2013 r. jest Grupa Lew. mPay jest notowany na rynku NewConnect od 2011 r.
Źródło: ISBnews