MCI Capital oczekuje, że NTFY będzie rósł nawet dwa razy szybciej od rynku cateringu dietetycznego w kolejnych latach, a w tym roku wypracuje ok. 350 mln zł przychodów, poinformował partner zarządzający MCI Capital Paweł Borys. Spółka będzie realizować program inwestycyjny na 100 mln zł. MCI Capital nie wyklucza, że ewentualny exit – za min. 5 lat – mógłby odbyć się przez giełdę.
„Moda na gotowe posiłki dostarczane domu dopiero przed nami. Wierzymy, że młode, zaawansowane cyfrowo pokolenie będzie mniej gotowało w domu, a dania wysokiej jakości będą zyskiwały na popularności. To nasza główna teza inwestycyjna przy transakcji w NTFY. Spółka rozwija się w tempie 20% rocznie, niemal dwukrotnie więcej niż dynamika rynku cateringu dietetycznego. Jako inwestor zakładamy, że rynek będzie się konsolidował i tylko kilka firm, w tym NTFY, złapało odpowiednią skalę, aby zdobywać w nim udziały organicznie, jak i ewentualnie przez przejęcia. Spółka dysponuje pełnym procesem produkcyjnym od dietetyków do logistyki i bazą lojalnych klientów. Oczekujemy, że będzie rozwijać się dwucyfrowo, nawet 2 razy szybciej niż wzrostowy rynek i budować najsilniejszą markę cyfrowego food e-commerce” – powiedział Borys podczas konferencji prasowej.
Prezes NTFY Paweł Wróbel dodał, że spółka szykuje się do programu inwestycyjnego na 100 mln zł, w ramach którego zbuduje kolejny zakład produkcyjny z centrum logistycznym, który umożliwi podwojenie mocy produkcyjnych i dalszy dynamiczny wzrost skali biznesu.
„Chcemy zbudować nowy zakład produkcyjny, który umożliwi skokowy rozwój. PMR szacuje, że rynek cateringów dietetycznych w tym roku sięgnie ok. 4 mld zł, a w 2028 wzrośnie do 5 mld zł. Rośniemy dużo szybciej od rynku. Jest to więc już znaczący rynek, a zakładamy, że w tym roku jedynie ok. 20% Polaków skorzysta z takiej oferty. Obecnie dostarczamy 22 tys. toreb z posiłkami dziennie. Jako priorytety biznesowe stawiamy sobie rozwój oferty posiłków, zwiększanie obecności w Polsce, ekspansję zagraniczną na Czechy i Niemcy, inwestycje w moce produkcyjne i rozwój nowej platformy e-commerce” – powiedział Wróbel.
Wskazał ponadto, że NTFY wypracowało w ubr. 300 mln zł przychodów przy średnim rachunku ok 65 zł.
„Liczymy, że w tym roku przychody spółki wzrosną do ok. 350 mln zł. Nasz horyzont inwestycyjny to zwykle min. 5 lat. Jesteśmy giełdowym funduszem i nie mamy tu ścisłych założeń, niemniej wyobrażamy sobie docelowy exit z tego projektu na warszawskiej giełdzie” – zapowiedział Borys.
W listopadzie ub.r. MCI Capital podało, że Grupa MCI podpisała umowę o zakupie 55% udziałów dostawcy cateringów dietetycznych Nice To Fit You. NTFY to historycznie największa inwestycja MCI o wartości zaangażowanego kapitału ok. 186 mln zł wspierana finansowaniem dłużnym w strukturze wykupu lewarowanego tzw. LBO.
MCI Capital jest jednym z największych technologicznych funduszy inwestycyjnych w Europie Środkowej. Fundusz inwestuje 25-100 mln euro w cyfrowych czempionów: spółki technologiczne, spółki przechodzące transformację cyfrową oraz infrastrukturę IT. Fundusz był zaangażowany m.in. w Mall.cz (e-commerce, Czechy), WP.pl (media cyfrowe, Polska), Invia (e-travel, CEE), Dotpay/eCard (fintech, Polska), iZettle (fintech, global) oraz ATM SA (centra danych, Europa).
Źródło: ISBnews