Oponeo odnotowało 2,4 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2021 r. wobec 3,27 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 3,98 mln zł wobec 8,54 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 254,53 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 167,86 mln zł rok wcześniej.
„Wzrost przychodów o 51,63% został zrealizowany mimo spowolnienia gospodarczego w kraju i na świecie wywołanego przez epidemię SARS-CoV-2 oraz wprowadzonych obostrzeń gospodarczo-społecznych. Grupa odnotowała także znaczącą poprawę wyników. Wynik brutto za I kw. wyniósł -3 272 tys. zł wobec wyniku brutto -9 879 tys. zł odnotowanego w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wynik netto za I kw. 2021 roku wyniósł -2 404 tys. zł wobec -3 267 tys. zł straty netto w I kw. 2020 r.” – czytamy w raporcie.
Od początku roku do końca marca 2021 roku Grupa Oponeo sprzedała w sumie 743,1 tys. sztuk opon oraz 36,5 tys. sztuk felg zarówno aluminiowych jak i stalowych. Przy czym zauważa się kolejny rok z rzędu silne przesunięcia sezonowe, które wpłynęły na duże wzrosty sprzedaży opon zimowych w styczniu i w lutym. Jednocześnie przesunięciu uległ sezon wymiany opon na letnie, podano także.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2021 r. wyniosła 3,59 mln zł wobec 5,72 mln zł straty rok wcześniej.
Grupa Oponeo, z siedzibą w Bydgoszczy, jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.
Źródło: ISBnews