Wstępna wielkość przychodów ze sprzedaży netto osiągniętych przez Oponeo w listopadzie br. wyniosła 155,79 mln zł, co oznacza spadek o 3% r/r, podała spółka.
Narastająco przychody za okres styczeń-listopad 2020 roku ukształtowały się na poziomie 865,55 mln zł, co stanowi wzrost o 5% r/r, podano także.
„Na wielkość przychodów uzyskanych w listopadzie 2020 roku wpłynął spadek zamówień wynikający z niesprzyjających branży warunków pogodowych; w listopadzie br. odnotowano wyższe temperatury w porównaniu z analogicznym miesiącem 2019 roku, co skutkować może przesunięciem sezonu wymiany opon. Ponadto na liczbę zamówień wpłynęły wprowadzone obostrzenia gospodarczo-społeczne na skutek dynamicznego wzrostu zachorowań wywołanych wirusem SARS-COV-2, a także spadki sprzedaży nowych samochodów osobowych w 2020 roku” – czytamy w komunikacie.
Grupa Oponeo, z siedzibą w Bydgoszczy, jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W 2018 r. jej skonsolidowane przychody wyniosły blisko 843 mln zł. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.
Źródło: ISBnews