Sieć pizzerii Da Grasso pozyskała branżowego inwestora, podpisując umowę warunkową z Orkla – dostawcą markowych towarów i rozwiązań koncepcyjnych dla konsumentów w krajach nordyckich, krajach bałtyckich oraz na wybranych rynkach w Europie Środkowej i Indiach, podała sieć. W ramach umowy Orkla objęła 74% udziałów w firmie; założycielka sieci Karolina Rozwandowicz pozostanie nadal udziałowcem, a Magdalena Piróg dalej będzie pełniła funkcję prezesa zarządu.
Rozpoczęta transakcja sprzedaży udziałów w spółce podlega standardowemu procesowi akceptacji przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, podano.
„Da Grasso to bardzo dobrze prowadzony biznes, który osiągnął silną pozycję na rozwijającym się polskim rynku pizzy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego partnerstwa z założycielką i prezes Da Grasso oraz możliwości dalszego rozwoju konceptu i rozbudowy sieci. Poprzez bliższą współpracę z naszymi istniejącymi platformami restauracyjnymi jesteśmy pewni, że razem stworzymy jeszcze silniejsze przedsiębiorstwo, które stanie się jedną z wiodących franczyzowych sieci pizzerii w Europie” – powiedział executive vice president i p.o. CEO Orkla Consumer & Financial Investments Thomas Ljungqvist, cytowany w komunikacie.
Da Grasso, po finalizacji transakcji, będzie kontynuować działalność pod obecną nazwą i brandem.
„To kolejny duży krok w rozwoju sieci Da Grasso. Naszym partnerem zostaje firma z dużym doświadczeniem w sektorze out-of-home. Jest to bardzo istotne z perspektywy kontynuowania obecnych warunków współpracy franczyzowej, jak i wytyczania kolejnych obszarów wzrostu, korzystnego dla wszystkich” – dodała prezes Da Grasso Magdalena Piróg.
Da Grasso to największa polska sieć pizzerii, która powstała ponad 25 lat temu. Obecnie obejmuje ona 193 lokale franczyzowe, prowadzone przez ponad 150 przedsiębiorców, w 15 województwach w Polsce. W 2021 roku w ramach sieci sprzedano klientom prawie 6,5 mln sztuk pizzy.
Orkla jest wiodącym norweskim dostawcą markowych dóbr konsumpcyjnych dla sektora spożywczego, out-of-home, specjalistycznego handlu detalicznego i piekarni. Od 2018 roku Orkla jest głównym konsolidatorem na rynku sieci pizzerii w Europie. Do tej pory zainwestowała ona w lokale w Finlandii, w krajach Beneluksu i w Niemczech. Po sfinalizowaniu transakcji Orkla będzie zarządzała 860 pizzeriami w Europie.
Źródło: ISBnews