Packhelp pozyskał 190 mln zł (40 mln euro) w ramach finansowania rundy B. W spółkę zainwestowały takie fundusze, jak Infravia Growth, przy udziale PortfoLion i dotychczasowego inwestora White Star Capital. Finansowanie zapewnił też Europejski Bank Inwestycyjny (EIB). Łącznie polski startup pozyskał od inwestorów ponad 240 mln zł.
Pozyskane środki pomogą w dalszym rozwoju Packhelp w Europie, także poprzez przejęcia lokalnych graczy i dalsze poszerzanie oferty o zrównoważone opakowania. Spółka rozwija też platformę SaaS oraz infrastrukturę, która pomoże największym użytkownikom opakowań w unowocześnieniu i optymalizacji ich łańcuchów dostaw. W Packhelp pracuje obecnie ponad 250 osób, w Polsce i za granicą. W najbliższym czasie spółka planuje zatrudnić kolejnych 100 osób, które dołączą do zespołów odpowiedzialnych za produkt, technologię, marketing, sprzedaż, logistykę i łańcuch dostaw, a także do zespołów operacyjnych, podano w komunikacie.
„Cieszymy się, że możemy współpracować z tak różnorodną grupą inwestorów. Razem chcemy zbudować globalnego lidera rynku opakowań. Widzimy, że jesteśmy bardzo ważną częścią infrastruktury e-commerce i chcemy pokazać światu nowe podejście do opakowań. To właśnie one wpływają na decyzje zakupowe klientów, inspirują ich do rekomendowania produktów i pomagają w zwiększeniu ich lojalności. Każdego miesiąca wyrastają kolejne sklepy internetowe, rośnie rola social commerce, ale też konkurencja i koszty pozyskania klientów. Nie ma lepszego momentu, by zadbać o odpowiednie wrażenie przy odbieraniu przesyłki” – powiedział CEO Wojtek Sadowski, cytowany w komunikacie.
W tym roku Packhelp rozwinął działalność w Holandii, Szwecji i Rumunii i planuje dalej umacniać swoją pozycję na kluczowych rynkach Unii Europejskiej oraz w Wielkiej Brytanii. Polska spółka chce dostosować ofertę do potrzeb lokalnych rynków i stworzyć centra dystrybucji w najważniejszych regionach, tym samym skracając czas realizacji zamówień, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów.
Packhelp planuje też zainwestować w rozwój nowych produktów i usług, wspierających ochronę środowiska i zrównoważony rozwój. W 2020 r. 65% wszystkich opakowań sprzedanych przez Packhelp wykonano z materiałów pochodzących z recyclingu i aż 92% nadaje się do ponownego przetworzenia.
Packhelp to internetowa platforma, która umożliwia markom zamawianie i zarządzanie swoimi opakowaniami dzięki innowacyjnemu oprogramowaniu, międzynarodowej sieci dostawców oraz najlepszym ekspertom z branży opakowań i logistyki.
Źródło: ISBnews