PCF Group odnotowało 0,72 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 4,56 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 4 mln zł wobec 1,5 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 56,88 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 34,92 mln zł rok wcześniej.
„W okresie pierwszych 3 miesięcy 2024 r. Grupa realizowała cele strategiczne zdefiniowane przez zarząd jednostki dominującej, do których należały między innymi:
* Kontynuacja przez Grupę, we współpracy ze Square Enix Limited, prac rozwojowych nad grą 'Project Gemini’ (będącą na dzień bilansowy w fazie produkcji), przy czym w omawianym okresie Grupa prowadziła strategiczne rozmowy ze Square Enix Limited na temat kształtu gry 'Project Gemini’ i warunków dalszej współpracy nad Project Gemini, które nie zostały skonkludowane.
* Kontynuacja przez Grupę prac rozwojowych nad grą 'Project Bifrost’ (będącą na dzień bilansowy w fazie pre-produkcji; gra przeszła pozytywnie wewnętrzny proces akceptacji, tzw. 'greenlight’ i przeszła do kolejnej fazy pre-produkcji, w wyniku którego osiągnie etap wersji vertical slice […]
* Kontynuacja przez Grupę prac rozwojowych nad grą 'Project Victoria’ (będącą na dzień bilansowy w fazie pre-produkcji) z zamiarem jej rozwijania w modelu produkcji i wydawnictwa gier własnych […]
* Kontynuacja przez Grupę prac rozwojowych nad grą 'Project Red’ (będącą na dzień bilansowy w fazie pre-produkcji). Jednocześnie Grupa prowadzi prace związane z pozyskaniem zewnętrznego wydawcy do współpracy przy dalszej realizacji gry 'Project Red’.
* Kontynuacja przez Grupę, we współpracy z Microsoft Corporation, prac rozwojowych nad grą 'Project Maverick’.
* Dalsze umacnianie międzynarodowego charakteru studia i zespołu produkcyjnego People Can Fly oraz dalszy rozwój zespołów produkcyjnych Grupy we wszystkich lokalizacjach poprzez zatrudnienie deweloperów z doświadczeniem w produkcji gier wideo z segmentu AAA oraz compact-AAA (tj. gier o krótszym czasie produkcji, niższym budżecie i mniejszej objętości (ang. scope), charakteryzujących się jednak jakością porównywalną z grami z segmentu Triple-A).
* Dalszy rozwój PCF Framework (tj. rozwijanego przez jednostkę dominującą własnego, unikalnego oprogramowania i narzędzi wykorzystywanych w procesie tworzenia gier opartych na technologii Unreal Engine) zarówno w kontekście rozwijania dotychczasowych modułów, jak i prac nad nowymi modułami, szczególnie w obrębie tzw. 'online services'” – czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2024 r. wyniósł 5,74 mln zł wobec 1,18 mln zł zysku rok wcześniej.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews