Pepco Group spodziewa się poprawy sprzedaży na porównywalnej bazie sklepów (like-for-like, LFL) we wszystkich częściach biznesu w IV kw. roku obrotowego 2024 (lipiec-wrzesień br.), w tym osiągnięcia wzrostu w tym ujęciu w sieci Pepco, poinformował ISBnews przewodniczący wykonawczy (executive chair) Andy Bond.
W III kw. przychody LFL Grupy spadły o 4,3% r/r, sieci Pepco – o 2,7%, Poundland – o 6,9% i Dealz – 7,3%.
„Pomimo faktu, że wskaźnik like-for-like nadal jest ujemny, jestem przekonany, że odnotujemy poprawę like-for-like w IV kwartale. Ogólnie rzecz biorąc, pozostaję ostrożnym optymistą: sprzedaż poprawi się w IV kwartale, marże zostaną utrzymane na wysokim poziomie, kontrola kosztów jest dobra. Jestem przekonany, że zakończymy ten rok na dodatnim poziomie pod względem podstawowej działalności Pepco. Natomiast w przyszłym roku powinniśmy zacząć dostrzegać pewne ożywienie w biznesach Poundland i Dealz” – powiedział Bond w rozmowie z ISBnews.
Wskazał, że w Poundland i Dealz Grupa wciąż zmaga się z wewnętrznymi wyzwaniami, spowodowanymi przechodzeniem na ofertę towarów Pepco.
„Wprowadzane przez nas zmiany w Poundland i Dealz przyniosą pozytywne efekty od pierwszego kwartału finansowego następnego roku, czyli ostatniego kwartału kalendarzowego 2024” – dodał executive chair.
W tych dwóch sieciach Grupa aktywnie zwiększa dostępność i poszerza zakres oferowanego asortymentu, podkreślił.
„Jeśli chodzi o nasz cel rentownego wzrostu, określony w zaktualizowanej strategii z października ubiegłego roku, sądzę, że robimy znaczące postępy. Marże brutto w sklepach Pepco nadal odnotowują znaczne odbicie, co wskazuje na dobrą kondycję podstawowej działalności. Ponadto kontynuujemy realizację bardziej zrównoważonego planu rozwoju” – stwierdził Bond.
Przypomniał, że Wielkanoc wypadła w tym roku w innym terminie niż rok wcześniej i znaczna część ze sprzedaży z nią związanej przypadła na II kwartał tego roku. Nadal mamy do czynienia z zakłóceniami na Morzu Czerwonym, ale w IV kwartale będą one miały już znikomy wpływ na działalność Grupy. Ponadto Grupa nadal wyprzedaje zapasy z poprzednich lat, wymienił także.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews