Pepco Group spodziewa się, że marża brutto będzie rosła szybciej w II poł. roku obrotowego 2024 (kończącego się we wrześniu br.) niż w pierwszych sześciu miesiącach, poinformował ISBnews przewodniczący wykonawczy (executive chair) Andy Bond.
„Już w pierwszej połowie roku odzyskaliśmy rentowność części sklepów z czasów sprzed Covid-19. Tak więc każda dalsza poprawa w drugiej połowie roku, która nastąpi, oznacza, że nasza działalność osiągnie najwyższy w historii poziom dochodowości w oparciu o podstawową działalność. Tak więc w drugiej połowie roku odnotujemy wyższą marżę brutto niż w pierwszej połowie roku, a rok do roku będzie ona znacznie wyższa, ponieważ w drugiej połowie ubiegłego roku obserwowaliśmy ujemną dynamikę” – powiedział Bond w rozmowie z ISBnews.
„Przy dobrej pogodzie obserwujemy niezwykle silny popyt na letni asortyment i nie chciałbym, aby ktokolwiek myślał, że nasze ujemne LFL [z III kw. r.obr.] wskazują na ogólny stan rynku. Myślę, że rynek odradza się po bardzo trudnym okresie w Europie Wschodniej, ale zajmuje to trochę czasu” – dodał.
Pepco Group podała dziś w komunikacie, że chociaż ogólne przychody LFL w III kwartale roku obrotowego 2024 (kwiecień-czerwiec br.) były poniżej oczekiwań, dynamika marży brutto pokazana w wynikach półrocznych wciąż silnie się utrzymywała w III kwartale, napędzana przez Pepco.
Executive chair ocenił, że w całej Europie, nie tylko w Polsce, klienci nadal odczuwają pewną presję, niemniej jednak ich zwyczaje się zmieniły.
„Myślę, że chodzi o to, że klienci nie kupują już rzeczy z wyprzedzeniem. Kupują je wtedy, gdy ich potrzebują i to zdecydowanie jest czynnik. Większość zakupów jest bardziej impulsowa niż kilka lat wcześniej, bo konsumenci wciąż odczuwają presję wynikającą z inflacji w ostatnich kwartałach” – stwierdził Bond.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews