Pepco Group liczy, że jego wynik EBITDA może nadal rosnąć w dotychczasowym tempie, o ile nie dojdzie do dalszego pogorszenia warunków makroekonomicznych wpływających na handel, poinformował dyrektor generalny Trevor Masters.
„Nasze dotychczasowe postępy dają nam pewność, że ciągła rozbudowa naszej sieci pozwoli nam osiągnąć większe korzyści skali w całej Grupy, a większa efektywność przyniesie dalsze oszczędności. Jesteśmy pewni, że dzięki realizacji tej strategii, nasz wynik EBITDA może nadal rosnąć w dotychczasowym tempie, o ile nie dojdzie do dalszego pogorszenia warunków makroekonomicznych wpływających na handel” – powiedział Masters, cytowany w komunikacie.
Grupa podała dziś, że przewiduje, iż liczony przy stałym kursie walutowym bazowy wynik EBITDA za cały rok będzie kształtować się w przedziale od 735 mln euro do 750 mln euro. Przedział ten jest zgodny z oczekiwaniami Pepco dotyczącymi wzrostu r/r. Przy bieżącym kursie walutowym grupa oczekuje, że bazowy wynik EBITDA znajdzie się w przedziale od 720 mln euro do 735 mln euro.
„Będziemy nadal rozwijać nasz biznes opierając się na kluczowych zasadach: więcej, lepiej, prościej, taniej. Strategia ta pozwala na szybszy wzrost, którego motorem jest przyspieszanie programu rozbudowy sieci sklepów oraz innowacje mające na celu doskonalenie naszych sklepów, zarówno dla klientów, jak i dla pracowników. To bowiem pozwala nam na dalszą poprawę wyników LFL. W myśl tych zasad obniżamy też koszty – chodzi o to by działać wyraźnie taniej i bardziej wydajnie, upraszczać naszą strukturę i usprawniać procesy wewnętrzne. Strategia ta pozwalała nam dotąd zwiększać sprzedaż, poprawiać wynik EBITDA i generować gotówkę. Przyspieszamy realizację naszej strategii, by wykorzystać rynkowe szanse jakie pojawiają się w warunkach obecnej zmienności” – podsumował CEO.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.
Źródło: ISBnews