Grupa Pepco jest przekonana co do osiągnięcia kilkunastoprocentowego wzrostu przychodów oraz wskaźnika EBITDA w roku 2022/2023, w czym pomoże przyspieszenie otwierania nowych sklepów w II połowie roku i poprawa marż, poinformował ISBnews dyrektor generalny (CEO) Pepco Group Trevor Masters.
„Mimo wymagającej sytuacji w Europie Środkowej, nasze założenia dotyczące wyników całego roku obrotowego [2022/2023] pozostają niezmienne. Jesteśmy przekonani co do utrzymania naszych celów całorocznych, w tym kilkunastoprocentowego wzrostu przychodów oraz wskaźnika EBITDA. Wyniki osiągane dotychczas potwierdzają nasze założenia, w czym pomóc może też przyspieszenie otwierania nowych sklepów w drugiej połowie roku obrotowego i poprawa marż. Mamy przekonanie, że uda nam się otworzyć 550 nowych sklepów w bieżącym roku obrotowym” – powiedział Masters w wywiadzie dla ISBnews.
Grupa Pepco podkreśliła wcześniej, że znajduje się na dobrej drodze do otwarcia co najmniej 550 nowych sklepów netto w bieżącym roku obrotowym 2022/2023. Łączna liczba sklepów na koniec I półr. 2022/2023 wyniosła 4 127, co oznacza wzrost o 12% r/r, co wynikało głównie ze wzrostu liczby placówek sieci Pepco w Europie Zachodniej.
Pepco Group zanotowała bazową EBITDA na poziomie 377 mln euro w I półr. roku obrotowego 2022/2023 (tj. październik 2022 – marzec 2023), co oznacza wzrost o 11% r/r (przy założeniu stałego kursu walutowego), a bazowy zysk przed opodatkowaniem wyniósł 134 mln euro i był niższy o 5,7% r/r, odzwierciedlając inwestycje w sklepy, ekspansję i związane z tym koszty łańcucha dostaw, w warunkach podwyższone inflacji.
Grupa odnotowała 2 839 mln euro przychodów w I półr., co oznacza wzrost o 22,8% r/r (przy założeniu stałego kursu walutowego). Sprzedaż grupy w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosła w I półr. 11,1% r/r (+13,0% w I kw. i +8,5% w II kw.).
Marża brutto była na poziomie 40,1% w I półr. 2022/2023.
W całym roku obrotowym 2021/2022 (zakończonym 30 września 2022) przychody Grupy Pepco wyniosły 4 824 mln euro, tj. wzrosły o 17,4% r/r (przy założeniu stałego kursu walutowego), a bazowa EBITDA wyniosła 731 mln euro (wzrost o 14,3%). Wzrost sprzedaży w warunkach porównywalnych (LFL) wyniósł +5,2% .
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksów WIG20 i WIG30.
Źródło: ISBnews