PGE Polska Grupa Energetyczna (PGE) miała około 2 206 mln zł EBITDA w I kwartale 2021 r., podała spółka, powołując się na wstępne dane. Skonsolidowany zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wstępnie wyniósł około 808 mln zł (czyli 0,43 zł na akcję).
„Skonsolidowany zysk operacyjny powiększony o amortyzację i odpisy aktualizujące (EBITDA) w I kwartale 2021 r. wyniósł około 2 206 mln zł, w tym:
EBITDA segmentu Energetyka Konwencjonalna: 511 mln zł,
EBITDA segmentu Ciepłownictwo: 510 mln zł,
EBITDA segmentu Dystrybucja: 658 mln zł,
EBITDA segmentu Obrót: 352 mln zł,
EBITDA segmentu Energetyka Odnawialna: 193 mln zł.
EBITDA segmentu Gospodarka Obiegu Zamkniętego: 9 mln zł” – czytamy w komunikacie.
Ostatni z wymienionych segmentów został wyodrębniony od 1 stycznia 2021 r. Spółki segmentu funkcjonowały wcześniej w ramach segmentów Energetyka Konwencjonalna, Ciepłownictwo i Pozostała działalność, wyjaśniono.
„Według wstępnych szacunków produkcja energii elektrycznej netto w I kwartale 2021 r. w jednostkach wytwórczych PGE wyniosła 17,1 TWh, wolumen dystrybucji wyniósł 9,5 TWh, a sprzedaż do odbiorców finalnych wyniosła 9,7 TWh. Wolumen sprzedaży ciepła wyniósł 23,0 PJ” – czytamy także.
Średnia cena hurtowa energii zrealizowana przez segment Energetyki Konwencjonalnej w I kwartale 2021 r. wyniosła 248,2 PLN/MWh, podała również spółka.
Nakłady inwestycyjne wyniosły 839 mln zł. Szacunkowe zadłużenie netto na 31 marca 2021 r. wyniosło ok. 9 068 mln zł.
Skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej PGE jest nadal w trakcie przygotowywania. Publikacja skonsolidowanego raportu za I kwartał 2021 r. nastąpi 25 maja 2021 r., zakończono w informacji.
Grupa PGE wytwarza 41% produkcji netto energii elektrycznej w Polsce, a jej udział w rynku ciepła wynosi 18%. Grupa szacuje swój udział w rynku energii ze źródeł odnawialnych na 10%. Na obszarze dystrybucyjnym wielkości ok. 123 tys. km2 PGE obsługuje 5,5 mln klientów. Jej udział rynkowy pod względem wolumenu dystrybuowanej energii elektrycznej wynosi 25% a sprzedaży do odbiorców końcowych – 33%. Spółka jest notowana na GPW od 2009 r.
Źródło: ISBnews