PKP Cargo zwiększyło liczbę sprawnych wagonów do przewozu węgla do 23 276 sztuk do sierpnia br., a zaplanowane remonty dodatkowych węglarek pozwolą na zwiększenie jej o dodatkowe 500 sztuk do końca br., poinformował wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki.
„Od lutego do sierpnia 2022 r., dzięki intensyfikacji działań utrzymaniowych, zwiększono liczbę sprawnych wagonów do przewozu węgla o 480 sztuk, do poziomu 23.276 sztuk. Spółka zakłada, że podjęte działania w zakresie remontu dodatkowych węglarek w ramach Grupy PKP Cargo pozwolą na dalsze zwiększanie liczby sprawnych wagonów do przewozu węgla, o kolejne 500 sztuk, do końca 2022 r.” – napisał Małecki w odpowiedzi na interpelacje poselską.
Podał także, że w okresie od stycznia 2016 r. do lipca 2022 r. spółka nie dokonywała zakupu wagonów do przewozu węgla. Wagony nie były też sprzedawane, natomiast ze względu na stan techniczny, 6 164 wagony wycofano z eksploatacji.
Małecki przypomniał także, że od połowy 2021 r. PKP Cargo wdraża rozłożony na etapy do 2025 r. projekt SAP Transportation Management System – platformę do zarządzania transportem.
SAP TMS zapewnia spółce obsługę wszystkich obszarów procesu przewozowego, od kontaktów z klientem, poprzez planowanie zapotrzebowania na przewóz ładunków (zarówno w ruchu krajowym, jak i międzynarodowym), po budowę harmonogramu przewozów.
Narzędzie to zapewnia monitoring transportów, a tym samym m.in. umożliwia efektywniejsze planowanie pracy drużyn trakcyjnych i skracanie czasu obiegu wagonów i lokomotyw. Podnosi to wskaźniki efektywności operacyjnej, nie tylko w przypadku transportów węgla, ale także innych ładunków, podsumował Małecki.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2021 r. miała 4,27 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews